الحاق کاشان و آران و بیدگل به قم؟

مشکات آنلاین: یک نماینده قم ادعا کرد: نمایندگان اصفهان خواستار الحاق کاشان و آران و بیدگل به قم هستند و ما نیز استقبال می‌کنیم و امیدواریم پیگیری شده و دنبال شود.

به گزارش شبستان «احمد امیرآبادی» یک‌شنبه ۲۴ شهریورماه در نشست شورای اداری استان قم، به موضوع افزایش شهرستان‌های قم اشاره کرد و گفت: نمایندگان اصفهان خواستار الحاق کاشان و آران و بیدگل به قم هستند و ما نیز استقبال می‌کنیم و امیدواریم پیگیری شده و دنبال شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بارها و بارها مسئولین وزرات کشور اعلام کرده‌اند هیچ‌گونه تغییری در مرزهای استان‌های کشور در شرایط فعلی در دستور کار نیست و فعلا موضوع تقسیمات کشوری دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال یک نماینده مخالف طرح استان اصفهان شمالی برای مقابله به مثل با این طرح، ادعای تقدیم طرح الحاق کاشان به قم به کمیسیون امور داخلی را مطرح کرد. ادعایی که فقط در حد حرف ماند و با مسکوت ماندن طرح استان اصفهان شمالی به فراموشی سپرده شد.

طرح پیوستن قم به کاشان حتی در زمان ایجاد استان قم هم مطرح شده که با مخالفت شدید مسئولین و شهروندان کاشانی همراه بوده است.

مسئولین وزارت کشور رسما تصریح کرده‌اند هرگونه قول و ادعا در مورد تغییر در تقسیمات کشوری از طرف نمایندگان صرفا برای تبلیغ انتخاباتی است و هیچ نتیجه عملی نداشته و نخواهد داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.