اکثر کاشانی‌ها پر مصرف هستند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در ویژه برنامه رادیویی «هفت رو به حرمت آب» گفت: امسال یک ماه جلوتر به استقبال گرمای تابستان رفتیم. از خرداد ماه تابستان سختی را تجربه می‌کنیم و اگر مردم در کاهش مصرف آب مشارکت نکنند دچار کمبود و قطعی آب می‌شویم.

«محمد رضا اسدی» گفت: متوسط بارندگی نزولات جوی امسال ۱۲۵ میلی متر بوده و این کاهش بارندگی شرایط ما را دشوارتر کرده است.وی افزود: دو درصد مردم منطقه کاشان کم مصرف، ۳۵ درصد مردم خوش مصرف، ۴۴ درصد پر مصرف و ۱۵ درصد بد مصرف هستند. یعنی متاسفانه بیش از ۵۹ درصد افراد پر مصرف و بد مصرف هستند و سهم زیادی از آب را به خود اختصاص می دهند.
اسدی گفت: اگر چنانچه مردم روزانه یک دقیقه از استحمام خود کم کنند میلیونها آب صرفه جویی می شود و می توانیم این سال سخت آبی را پشت سر بگذاریم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان افزود: ۲۷۰ روز از سال آبی را پشت سر گذاشتیم در حالی که ۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته عقب هستیم، امیدواریم در این سه ماه باقی مانده شاهد شستشوی ماشین و حیاط با آب شرب نباشیم تا بتوانیم بدون قطعی آب سال را به سر ببریم.
اسدی نقش زنان را در الگوی مصرف خانواده موثر دانست و افزود: مادران خانواده با الگو سازی در کاهش مصارف شستشویی می توانند در کنترلی مدیریت مصرف آب نقشی سازنده ایفا کنند.
اسدی گفت: در هفته صرفه جویی در مصرف آب روزانه به سه نفر از مشتر کین کم مصرف به قید قرعه جایزه می‌دهیم تا سایر مشترکین پر مصرف هم تشویق به کاهش مصرف آب در حد الگوی مصرف آب شوند.
مدیر شرکت آبفای کاشان با اشاره به اینکه این شرکت مدیریت دو شهرستان، ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب بر عهده دارد گفت: ۱۵۲ حلقه چاه با برداشت ۱۸۵۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شهری و ۴۶ حلقه چاه با برداشت ۲۶۰ لیتر بر ثانیه تامین آب روستایی را به عهده دارد.

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید.

www.instagram.com/meshkatonline_ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.