این ملت غیرت دارد

شبکه‌های رسانه‌ای فارسی زبان دولت‌های انگلیس، امریکا و عربستان سعودی از ساعات اولیه امروز دست در دست هم دادند تا جامعه ایران را به خوشحالی یا بی‌تفاوتی نسبت به شهادت سردار سلیمانی سوق دهند.

آنها ابتدا با انتشار تصاویری این خط را پی‌گرفتند که مردم ایران و عراق از شهادت سردار شادند.

عوامل اجرایی این رسانه‌ها هم بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی فعال شدند تا جریان شادکامی را ایجاد کنند.

وقتی که موفق نشدند بدنه جامعه را با خود همراه کنند تلاش کردند میان ترور سردار سلیمانی و کشته شدن تعدادی از هم‌وطنانمان در اعتراضات آبان‌ماه رابطه برقرار کرده و ذهن مردم ایران را با اقدامات دولت‌مردان آمریکا همسو کنند.

واکنش‌های گسترده کاربران ایرانی به شهادت سردار سلیمانی باعث شد تا بالاخره بی‌بی‌سی برای فرار از بی‌اعتمادی مخاطبان یک گام عقب‌تر بگذارد و سیاست یکی به نعل، یکی به میخ را برگزیند و تیتر گریه در ایران و شادی در بغداد را برگزیند.

ترامپ هم در تازه‌ترین اظهار نظرش سعی کرد همین خط فکری را برگزیند و با ربط دادن ترور سردار سلیمانی به اعتراضات آبان‌ماه و ادعای کشته شدن ده‌ها آمریکایی به دست سردار سلیمانی افکار عمومی را توجیه کند.

همان‌طور که تیر رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آمریکا، انگلیس و سعوی امروز در اتخاذ این سیاست در قبال توجیه افکار عمومی ایرانیان به سنگ خورد، تیر ترامپ هم به سنگ می‌خورد.

علت شکست آنها، تحلیل اشتباه جامعه ایران است. آنها گمان کردند وضعیت کنونی ایران که حاصل بی‌دبیری مسئولان داخلی و تحریم‌ها و فشارهای آنهاست، سبب می‌شود این ملت از ترور سلیمانی شادمان شود.

اما امروز پیام‌های تسلیت در صفحه شبکه‌های اجتماعی همان ورزشکاران، هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای ایران که بارها اعتراضشان به شرایط کنونی توسط همین رسانه‌ها با آب و تاب منتشر شده بود، منتشر شد.

امروز تصاویر سردار سلیمانی توسط همان مردمی دست به دست شد که در اعتراضات آبان‌ماه زخم خوردند و بخشی از پیام تسلیت توسط کسانی صادر شد که در همین نظام سابقه زندان و بازداشت دارند.

اشتباه ترامپ و رسانه‌های همسو با او این است که گمان می‌کنند مردم ایران عاشق چشم و ابروی افراد هستند. بلکه عاشق کشورشان‌ هستند. ملت ایران هیچگاه از ترور هم‌وطنشنانش شاد نمی‌شود.
ملت ایران غیرت دارد. این نکته‌ای است که آن سوی آب نشینان بدان پی‌‌نبرده‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.