بخش بین‌الملل به تئاتر مهر کاشان اضافه شد

مشکات آنلاین: دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان از اضافه‌شدن بخش بین‌الملل به پانزدهمین دوره برگزاری این جشنواره خبر داد.

خیام وقار کاشانی با بیان این‌که امسال برای نخستین‌بار بخش بین‌الملل در دو قسمت آموزشی و اجرا به جشنواره اضافه شده است، گفت: امیدواریم شورای نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشاهده ویدئو کارهای ارائه‌شده در بخش بین‌الملل و تایید آن‌ها زمینه را برای حضور گروه‌های تئاتر دیگر کشورها در این جشنواره مهیا کند.

وی با بیان این‌که در صورت تایید شورای نظارت سه گروه از کانادا، لهستان و آلمان برای حضور در جشنواره به کاشان سفر می‌کنند، عنوان کرد: دو هنرمند از لهستان که مدیران دو کمپانی تئاتری هم هستند از جمله داوران جشنواره پانزدهم هستند.

وقار کاشانی با اشاره به حضور دو مدرس از ایتالیا و اتریش برای برگزاری دوره‌های آموزشی مخصوص هنرمندان تئاتر افزود: علیرضا کوشک‌جلالی که چند سالی است در آلمان زندگی می‌کند، دیگر هنرمند و مدرس هنرهای نمایشی است که برای حضور در جشنواره پانزدهم به کاشان سفر می‌کند.

وی تصریح کرد: دو نمایش منتخب داوران و یک نمایش منتخب مردم در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، اواخر زمستان سال جاری یا اوائل سال آینده در تهران و در قالب هفته تئاتر کاشان به روی صحنه خواهد رفت.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان همچنین از برگزاری هفت کارگاه آموزشی در موضوعات بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی صحنه، گریم و همچنین عکاسی تئاتر خبر داد و گفت: برگزاری یک سمینار با حضور مدیران و مسئولین و همچنین متخصصین حوزه گردشگری برای استفاده از ظرفیت‌های جشنواره سراسری تئاتر مهر به منظور توسعه صنعت توریسم و گردشگری از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره پانزدهم است.

وی با اشاره به چاپ چهار عنوان از نمایشنامه هنرمندان کاشانی عنوان کرد: این نمایش‌نامه‌ها در قالب چهار کتاب چاپ شده و در ایام برگزاری جشنواره از آن‌ها رونمایی می‌شود.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یکی از مطالبات جدی مردم، هنرمندان و مسئولین کاشان ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر در تقویم رویدادهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: امیدواریم با برگزاری جشنواره پانزدهم و لحاظ‌شدن استاندارهای کمی و کیفی در برگزاری این دوره از جشنواره، شاهد این اتفاق مهم باشیم.

وقار کاشان با اشاره به برگزاری زنگ تئاتر برای فراگیر کردن هنرهای نمایشی در کاشان متذکر شد: دو ماه قبل از برگزاری جشنواره پانزدهم، دانش‌آموزان علاقه‌مند به تئاتر در ۱۰ مدرسه کاشان که به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند، در زمینه این هنر نمایشی توسط اساتید کاشانی آموزش می‌بینند و در ایام برگزاری جشنواره این گروه‌های نمایشی در مدارس خود برای اجرای نمایش به روی صحنه می‌روند.

 

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.