برای اجرای زیرگذر 500 درخت را جابه‌جا کردیم/ وضعیت شورای شهر کاشان تاسف‌بار است

خسرو اعتماد، فعال محیط زیست و مدیرعامل انجمن زیست‌محیطی جمعیت کویر سبز کاشان با انتقاد از رفتارهای اعضای شورای کاشان در جلسات اخیر نسبت به پروژه زیرگذر کاشان، وضعیت این شورا را تاسف آور خواند.

 

اعتماد در گفت‌وگو با مشکات آنلاین گفت: آقای رسول‌زاده می‌گویند کارشناس ترافیک شهری بیاوریم و اجرای این طرح اشتباه است! آیا ایشان از ابتدا به اجرای طرح اشراف نداشتند؟ ایشان رئیس شورا بودند، چرا موافقت کردند؟

 

وی تصریح کرد: متأسفانه از روند جلسات و خبرهایی که از شورا منتشر می شود اینگونه برداشت می شود که در شورای شهر، کسی به فکر کاشان نبوده و همه به فکر جاه‌طلبی خودشان هستند و هیچ‌کدام دلسوز شهر نیستند.

 

مدیرعامل انجمن کویر سبز کاشان گفت: مردم به این افراد رأی نداده‌اند که تا در صحن شورا شاهد چنین رفتارهایی باشند. اگر این طرح مطالعه قبلی نداشته پس چرا اجازه داده‌اید بدون مطالعه قبلی شروع شود؟ چگونه می‌خواهید جوابگوی خدا باشید؟ بهتر است خودتان را گول نزنید! تمامی اعضا و هیئت‌رئیسه شورای شهر، نزد خدا مسئول هستند و مردم در صورت هرگونه خسارتی آنها را مقصر می‌دانند.

 

اعتماد در مورد تأثیر اجرای پروژه زیرگذر کاشان بر محیط زیست و حیات درختان  گفت: برای اجرای این پروژه، تعداد قابل‌توجهی درخت باید قطع می‌شد، شورای شهر قول دادند که با دستگاه و ماشین مجهز، درخت‌ها را جابجا می‌کنند که این قول، عملی نشد.

 

وی ادامه داد: درختان داخل طرح، ۱۱۳۵ اصله بود. از این‌همه درخت ۵۰۰ اصله را با ترفند خاصی و با کمک سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری به‌جای دیگر منتقل کردیم. تمام مدت، نظارت بر ممیزها داشتم و راهکارهایی برای حمل درخت‌ها دادم ، ریشه‌هایشان را بریدیم و با گونی پوشاندیم تا بتوانیم همین 500 اصله را زنده نگه‌داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.