برای داشتن هوای پاک باید کیفیت صنایع بهبود پیدا کند



رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: برای داشتن هوای پاک و اقلیم سالم باید کیفیت صنایع به گونه‌ای بهبود پیدا کند که تعارض کمتری با محیط زیست داشته باشد تا آلودگی‌ها کاهش پیدا کند.

حسین خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: صنایع موجود در این شهرستان مطابق با استانداردهای محیط زیست پالایش می‌شود و چنان‌چه نقصی داشتند، ظرف یک ماه باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و در غیر این صورت با مجازات‌هایی به صورت پیگرد قضایی، ثبت در لیست صنایع آلاینده و توقف توسعه روبه‌رو می‌شوند.

خادمی افزود: تکنولوژی دستگاه سنجش و کنترل آلودگی هوای کاشان قدیمی شده که باید به‌روزرسانی شود. اما اندازه‌گیری دقيق هواي كاشان، نيازمند ایجاد سه ايستگاه در محل‌های ورودي و خروجي جريان باد و در مركز شهر است تا با محاسبه ميانگين شاخص‌های كيفيت هوا، رقمی نزدیک به واقعيت اعلام شود که تأمین این سه دستگاه نیازمند اعتباری معادل ۳۰ میلیارد ریال است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با اشاره به جریان پساب تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان در دشت اقبالیه، گفت: پساب خروجی مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی است و برای بخش صنعت و فضای سبز قابل استفاده است، اما استفاده کشاورزان و دامداران از این آب تخلف است که دستگاه‌های مربوط باید به آن رسیدگی کنند.

خادمی گفت: تأکید کرد: فرهن‌ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست را باید از نسل جوان آغاز کنیم و برای تقویت و نهادینه‌کردن آن، مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست را گسترش بدهیم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک تصریح کرد: در سال جاری 46 شکارچی غیرمجاز همراه با 13 قبضه اسلحه و ۱۱ رأس شکار و ۵۰ قطعه پرنده شناسایی شده و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تأکید کرد: با توجه شرایط خاص منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، با پیگیری‌های انجام شده و پس از کسب موافقت دستگاه‌های مربوط، ۶ هزار مترمربع به مساحت این منطقه افزوده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.