برگزاری نشست رئیس دانشگاه با شورای شهر مشکات

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اعضای شورای شهر مشکات چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۹۷ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، در این نشست مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان مشکات از قبیل نیاز به راه‌اندازی مجدد پایگاه اورژانس 115، توسعه مرکز خدمات جامع سلامت و نیاز به فعالیت این مرکز به صورت شبانه‌روزی همراه با تاسیس آزمایش‌گاه در آن مرکز و صدور مجوز تاسیس یک مرکز تزریقات و پانسمان شبانه‌روزی در بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه، در این نشست بر تلاش و همکاری این دانشگاه در راستای حل مشکلات سلامت این شهر تاکید کرد و خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و اعضای شورای شهر مشکات شد.

 کوچکی، همچنین بر پیگیری مطالبات و درخواست‌ها توسط معاونت بهداشتی تاکید کرد.

مشکات شمالی‌ترین شهر استان اصفهان است که در ۲۵ کیلومتری شهر کاشان، و هفتاد کیلومتری قم و ۲۵۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان است؛ این شهر در حاشیهٔ کویر و مسیر جادهٔ ابریشم، حد فاصل بزرگ‌راه قم–کاشان و جادهٔ ترانزیت مرکز–جنوب واقع شده‌است.

بخش عمده‌ای تصادفات جاده‌ای در مسیر بزرگ‌راه کاشان قم در محدود این شهر اتفاق می‌افتد و وجود یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای این شهر ضروری است.

این شهر همچنین برای با بیش از ۵ هزار جمعیت، نیاز به امکانات درمانی بیشتری دارد. در فقدان این امکانات، اغلب شهروندان برای مرتفع کردن نیازهای درمانی خود مجبورند به مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کنند.

پیش از این‌که این منطقه تبدیل به شهر گردد، دو بخشِ مجزا از هم بوده‌است. یکی روستای محمودآباد و دیگری روستای مَشگان (mœʃɡɑ:n). این دو روستا کاملاً به هم چسبیده بودند و تنها عامل انفصالِ فیزیکیِ آن‌ها جادهٔ قدیم قم–کاشان بود. روستای محموآباد در ضلع شمالی این جاده و منتهی به کویر مرکزی بود و روستای مَشگان در ضلع جنوبیِ جاده قرار داشت و منتهی به رشته‌کوه‌های واقع در این منطقه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.