بنیان‌گذاری نخستین موزه طرح و نقش فرش ایران در کاشان

رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان از تصمیم آن پژوهشکده در تبدیل نمایشگاه فرش دستباف و تاریخ عکاسی که ایام نوروز، در این پژوهشکده برگزار شد، به موزه طرح و نقش فرش کاشان خبر داد.

 

احمد اکبری گفت: آثار ارزش‌مند طرح و نقش فرش معاصر کاشان (اهدایی خاندان فرشچی به پژوهشکده فرش) و همچنین تاریخ عکاسی و فیلم کاشان در ایام نوروز در خانه تاریخی عطارها در قالب دو نمایشگاه به نمایش درآمد که مورد استقبال همشهریان و صاحبان هنر – صنعت فرش شهرستان و همچنین گردشگران نوروزی قرار گرفت.

 

اکبری افزود: در مدت ۱۳ روز فعالیت این دو نمایشگاه بالغ بر ۲۰۰ نفر از این مجموعه ارزش‌مند بازدید کردند که باحضور کارشناسان مستقر در خانه تاریخی عطارها با تاریخ طرح و نقش فرش معاصر کاشان و همچنین تاریخ عکاسی و فیلم کاشان آشنا شدند.

 

وی ضمن اعلام قدردانی پژوهشکده فرش از فتحعلی قشقایی‌فر عضو هیات علمی گروه فرش، مجتبی معینیانکارشناس پژوهشکده، امیر مقامی مدرس کارگاه‌های عکاسی دانشکده معماری و هنر، مینو کفیل و نازیلا جهانگیر که پژوهشکده را در این نمایشگاه همراهی نمودند افزود:‌ پزوهشکده با توجه به دریافت بازخوردهای بسیار مثبت بازدیدکنندگان و با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و شهر کاشان قصد دارد ضمن توسعه این نمایشگاه، آن را به نخستین موزه طرح و نقش فرش معاصر در ایران تبدیل کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.