تفکیک زباله‌های عفونی از منازل بهبودیافتگان از کرونا

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان با تأکید بر اهمیت جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از پسماندهای دیگر اعلام کرد: جلوتر از برخی شهرها و پیشگام این طرح بودیم.

 

به گزارش کاشان آنلاین محمدرضا خالدی گفت: شهرداری کاشان سال قبل و در منطقه مسکن مهر در قالب آموزش فرهنگ شهروندی، جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از طریق قراردادن آن‌ها در کیسه زباله قرمز رنگ را آموزش داد.

 

خالدی با بیان این که جمع‌آوری فان‌ها در راستای ارتقای فرهنگ بهتر شهری، کنترل بیماری‌ها و حفظ محیط زیست انجام شد تصریح کرد: همزمان با جمع‌آوری فان‌ها، بحث آموزش تفکیک زباله‌ها نیز در دستور کار معاون خدمات شهری شهرداری نیز قرار گرفت و در گام بعدی یعنی (جشنواره شهروندی زیستاک) موضوع تفکیک زباله‌های عفونی و بهداشتی در منازل مورد تأکید جدی قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: شهرداری کاشان موضوع جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از دیگر اقسام پسماند را این بار از طریق شهروندان مرخص شده از بیمارستان که نجات‌یافته از ویروس کرونا هستند پیگیری کرده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان افزود: در این برنامه شهرداری کاشان با در اختیار نهادن کیسه زباله قرمز رنگ به شهروندانی که تازه از بند ابتلا به ویروس کرونا رها شده‌اند و در دوره نقاهت به سر می‌برند، به نوعی فرهنگ جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی را از داخل منازل این شهروندان دنبال می‌کند.

 

خالدی اعلام کرد: خانواده‌‌هایی که بیمار مبتلا به کرونا دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ از شهرداری کیسه زباله قرمز رنگ درخواست کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.