تقدیر شهردار نیاسر از رئیس سازمان میراث فرهنگی به‌خاطر ثبت آیین نخل‌برداری نیاسر

شهردار نیاسر با صدور پیامی از زحمات و حسن نظر مدیر عالی سازمان میراث فرهنگی کشور در ثبت آیین نخل‌گردانی نیاسر تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی این شورا در پیام شهردار آمده است: «عاشورا را می‌توان به هر زبان و با هر اندیشه‌ای و بر هر دفتری که خط عشق دارد روایت کرد.
عاشورا را می‌توان در تمام ثانیه‌ها دید و با درد جانکاهش سیل اشک از دیده‌ها روان کرد.

سال‌ها پیش درست زمانی که آفتاب تمام خودش را به صحرای تفتیده نینوا می‌بخشید در گرماگرم این صحرای بلا به‌ناگاه شمشیرها علم گردید و در چکاچک آهن و درد، خون عزیزترین خلق پروردگار را که زینت دوش رحمه‌للعالمین بود را بر زمین گرم‌ کربلا ریختند.
و آسمان چقدر دلش گرفت و زمین چقدر متورم شد از این درد جانسوز.

حالا سال‌هاست که دل‌های بی‌قرار ما در هر کجای این سرزمین حسینی بالی یافته است برای پرواز به سوی اوکه مهرش جاودانه است.
محرم که می‌رسد بیرق‌ها برافراشته می‌شود و بازهم خاطره گلوی بریده فرزند زهرا داغ دلمان را تازه می‌کند.

محرم که می‌رسد، هر کسی هر آنگونه که می‌تواند در غم مادر پهلوشکسته شریک می‌شود.
اما این‌جا در قلب کویر مرکزی و در شهر شعر و فرهنگ و آب و آیینه و آیین، هرسال محرم که می‌شود شهر یکپارچه کربلا می‌شود و دل‌های مردمان این شهر غم‌آلودحسینی.

ششم محرم روز ماندگاریست که دل‌های داغ‌دار شیربچه‌های فاطمه پر می‌شود از اندوه عزیزانی که در صحرای بلاخیز کربلا خونشان سند عزت و آبروی ما گردید.

آیین کهن نخل‌گردانی در کهن باغ‌شهر ایران نیاسر، اوج ارادت‌مندی خادمان آستان حضرت عشق و منطومه ستارگان شهید کربلاست.
جناب آقای دکتر مونسان
معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور!
اکنون که به مدد نگاه مهربان جنابعالی و در سایه‌سار لطف بی‌کران حضرت مهربان، آیین نخل‌گردانی روز ششم امام حسین(ع) در شهر تاریخی، فرهنگی و آیینی نیاسر به‌عنوان یک اثر ملی ثبت گردیده است، به‌جاست تا با سپاس‌مندی از تلاش‌های شما و همکاران ارجمندتان در جهت این اقدام فرهنگی ماندگار تنها به زبان قلم بخش کوچکی از الطافتان را بازگو کنیم.

بی شک این اقدام شایسته شما نه‌تنها برای همیشه در دفتر دوستداران حضرت نیزه‌نشین که در قلب و جان مردمان قدردان و کربلایی نیاسر ثبت و صبط خواهدشد.

از خداوند منان سلامتی و عزت روزافزون شما عزیز گران‌مایه را خواستارم و امیدوارم هماره در پناه نگاه مهربان خداوندگار گیتی و لطف ارباب بی‌کفن‌مان سعادتمند و بهروز باشید.
سبحان نظری
شهردار نیاسر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.