تمام رشته‌های اتاق هشتم با تحریم‌ها پنبه شد

محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان معتقد است که اتاق هشتم در ابتدای شروع دوره در بحث پیگیری مطالبات و مسائلی که همواره گریبان‌گیر بخش خصوصی بوده عملکرد مطلوبی داشته، اما با اعمال تحریم‌های آمریکا و تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور این زحمات بی‌نتیجه مانده است.

 

تولایی درگفت‌وگو با «اتاق نیوز» اظهارداشت:در آغاز فعالیت اتاق هشتم، به جهت برجام در حوزه اقتصادی تلقی بر این بود که دیپلماسی سیاسی عملیاتی و شاهد بهبود فضای کسب و کار و مشاغل خواهیم بود، اتاق هم در این میان از طریق جلسات شوای گفت‌وگو و ابزارهای دیگر به ارائه نظر مشورتی و کارشناسی به دولت سعی در رفع مشکلات مالی، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و مسائل داخلی داشت.

 

وی افزود: لیکن در یکسال اخیر با تحریم‌های آمریکا و پیمان‌شکنی اروپا، تمامی مسائلی که به نوعی در حال پیگیری بود از جمله بحث تثبیت نرخ ارز، کنترل تورم، پایین آوردن نرخ تسهیلات بانکی بی‌نتیجه ماند.

 

رئیس اتاق بازگانی کاشان اضافه‌کرد: اتاق بازرگانی در آن دوره حتی درصدد توافق با سازمان امور مالیاتی بود که طی یک سال اخیر تمامی این موارد دچار تغییرات و بهم‌ریختگی شد، در این فضای آشفته کسب و کار برخی از بنگاه‌ها در ادامه فعالیت دچار مشکل و برخی هم فرصت‌های خود را از دست دادند.

 

این فعال اقتصادی کشور تاکید کرد: آن‌چه همواره در خصوص اتاق‌های بازرگانی حائز اهمیت است، وحدت داخلی در اتاق است، هرچند در دوره هشتم این وحدت تا حدودی وجود داشت، ولی مطلوب ما نبود مهم‌ترین تاثیر آن را می‌توان به از دست دادن محسن جلال‌پور که در آن دوره ریاست اتاق را عهده‌دار بود اشاره کرد که به رغم فعالیت دلسوزانه و علاقه قلبی به خدمت بنا به شرایط حاکم نتوانست ادامه همکاری داشته باشد.

 

تولایی در خصوص ریاست اتاق بازرگانی به عنوان تشکل پایه‌ای بخش خصوصی کشور تصریح کرد: رؤسای اتاق باید از جنس بخش خصوصی باشند، ریاست اتاق ایران باید صراحت بیان داشته به دور از هرگونه رودربایستی از حق اعضا دفاع نماید و در حوزه کسب و کار با تمام چالش‌های فعالان اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و سختی‌های این راه را به واقع درک کرده باشد و با ایجاد تعامل سازنده مطالبات به حق و صحیح بخش خصوصی را بدور از هر گونه تخاصم به گوش حاکمیت برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.