از منتقد، مخالف نسازیم

جمعی از اعضای پایگاه بسیج محمد رسول الله مشکات با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم خرمی» با وی دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام خرمی در این دیدار، «همدلی مردم» و «هدایتگری روحانیت آگاه» را دو عامل اصلی موفقیت تلاشهای فرهنگی در صدر انقلاب دانست و توضیح داد: روزی که امام فرمان بسیج مستضعفین را دادند، زمانی بود که عده ای طرح انحلال ارتش مطرح می کردند، امام هم از ارتش دفاع کرد و هم ارتش بیست میلیونی کنار آن گذاشت. اولین پایگاه بسیج کاشان، پایگاه مسجد صفاری بود. که «شهید دهناری»، «شهید گودرزی»، آقای «نعمت الله باغبانی»، آقای «مرتضی عباسزاده» و سایر بچه های انقلاب از مشکان به کاشان می رفتند و در آنجا نگهبانی می دادند.  دومین پایگاه بسیج کاشان و حومه کاشان در  کنار مسجد ابوالفضل مشکان تشکیل شد. بچه ها را جمع کردیم و در منزل مرحوم «رضا اکبرزاده» پدر آزاده بزرگوار آقای «تقی اکبرزاده» همه را توجیه کردیم. مطلب مهم این است که همه آن پایگاه را مردم تجهیز کردند. این به همدلی مردم برمی گشت.

 

امام جماعت مسجد ابوالفضل ادامه داد:دومین عامل موفقیت تلاشهای فرهنگی در صدر انقلاب ، پیوند مردم با روحانیت بود که در این منطقه وجود داشت. ما در کنار مردم بودیم واصل انقلاب هم با رهبری و هدایتگری روحانیت آگاه و دلسوزی بود که رنج کشیدند و در زندانها شلاق خوردند.

 

وی با تاکید بر اینکه در مشکات «ضدانقلاب» نداریم تاکید کرد: در این منطقه وصله ضد انقلاب به کسی نمی چسبد. این مردم همان مردمی هستند که به جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن رای داده اند. البته اگر کسی منتقد است باید حرف او را شنید و ما هم باید مراقب باشیم تا با رفتارهای اشتباه از منتقد، مخالف نسازیم. وقتی که شخصی انتقاد کرد و ما به جای پاسخ دادن به انتقادتش دائم تکرار کردیم که تو مخالفی، او شخصیت یک مخالف را به خود می گیرد.

 

حجت الاسلام خرمی حفاظت از دستآوردهای انقلاب را «تکلیف» خواند و افزود: در تلویزیون تصویر آقای «رضا حافظی» را دیدم که مستشار ایران در سوریه بود. او برادرزن آقای «ابوالفضل خادمی» است. این شخص اهل قم است اما  زمانی که ما بسیج تشکیل دادیم قم نمیرفت و دائم در  مشکان بود. او از بیست و چهار ساعت ۱۸ساعت در خانه پدری ما بود. بچه های انقلاب آرامش نداشتند و ندارند؛ این انقلاب را از خود می دانند. باید طوری رفتار کنیم که فردای قیامت بتوانیم جوابگو باشیم این دنیا تمام می شود. باید به دنبال حقیقت بود. ما حفاظت از انقلاب را تکلیف خود می دانیم.

 

وی با ابراز خوشحالی از وحدت مردم مشکات، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مشکات اختلافی نیست. این اختلافهای جزئی طبیعی است. من می گویم این شیرینی خوب نیست و شما می گویید خوب است، هر دو ما به فکر سلامتی جامعه هستیم ولی سلیقه ها مختلف است و اختلاف سلیقه دشمنی نیست. نباید در جامعه به دنبال تک صدایی بود. اینکه بخواهیم دیگران را وادار کنیم تا مثل ما فکر کنند به بردگی می انجامد. آنچه ما بر آن تاکید داریم استفاده از همه ظرفیتها برای توسعه است. یک زمانی ما در پایگاه مشکان آنقدر نیرو داشتیم که برای استراحت آنها، تختهای چند طبقه گذاشته بودیم. رسالت امروز شما این است که آن نیروها را دوباره در کنار هم قرار دهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین خرمی با اشاره به دیدارش با نماینده کاشان گفت: من همه خانواده آقای ساداتی نژاد را  می شناسم. چند وقت قبل در یزدل منبر بودم که آمد. بعد از منبر دستش در دست من بود که به او گفتم امروز شما دو رسالت دارید، اول اینکه از امانتی که مردم بر دوش شما گذاشته اند به نحو احسنت استفاده کنید چرا که این مسئولیت به زودی تمام می شود و شما باید در مضر خداوند پاسخگوی این فرصت باشید. دوم اینکه هنر شما در این است که همه نیروها را در کنار هم جمع کنید و از همه ظرفیتها استفاده کنید. مسئول نباید نگاه اصلاح طلب و اصولگرا به نیروهای منطقه داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.