حفظ سلامت مردم و نماز عیدفطر

شیخ ابراهیم خرمی: عزیزی تماس گرفت تا برای جلسه تصمیم‌گیری درباره برگزاری نماز عید فطر از بنده دعوت کند.

گفته شد امسال قرار بر آن است که به خاطر شیوع ویروس کرونا از برگزاری نماز عید و تجمع مردم در آرامستان جلوگیری شود؛ ولی به هر مسجدی اجازه داده شده با رعایت قوانین بهداشتی نماز عید برگزار کند؛ چرا که هنوز وضعیت قرمز است.

آیا این تصمیم مصداق همان ضرب المثل قدیمی یک بام و دو هوا نیست؟ تجمع در مسجد و آرامستان چه تفاوتی دارد؟ اگر واقعا هنوز ویروس کرونا سلامت مردم را تهدید می کند – که همه شواهد نشان از این موضوع دارد- حفظ سلامت مردم از اوجب واجبات است؛ در حالی که نماز عید فطر در عصر غیبت متسحب است.

مدتی است که نمازهای جمعه و جماعات، مجالس و اجتماعات همه کنسل شده است؛ شبهای قدر را بسیاری از مردم در خانه ماندند و حتی راهپیمایی روز قدس برای حفظ سلامت مردم برگزار نشد. حالا با چه توجیهی می توان نماز عید فطر را برگزار کرد آن هم در شرایطی که مردم همچنان از تجمعات منع می شوند؟

امروز برای مردم این سوال است که چرا تجمع در کنار قبر اموات نباید برگزار شود، اما نماز عید را می شود در مساجد با فضای بسته برگزار کرد. تجمع با تجمع چه تفاوتی دارد؟

به عنوان یک طلبه و کسی که خودش درد و رنج ابتلا به کرونا را کشیده از دوستان می‌خواهم مصلحت مردم را فدای هیچ امری نکنند.

چنانچه طبق فرموده کارشناسان سلامت و پزشکان عزیز، هنوز ویروس کرونا جان مردم را تهدید می کند امسال از برگزاری نماز عید فطر صرف نظر کنند و در غیر این صورت پاسخ قانع کننده ای برای سوالی که امروز در افکار عمومی ایجاد شده وجود نخواهد داشت.

بنده به عنوان امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام در احترام به سلامت هم وطنانم امسال نماز عید را در مسجد اقامه نمی کنم و عاجزانه از همشهریان عزیزم نیز می خواهم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان و برای شادی روح امواتشان هشدارهای کارشناسان بهداشتی را جدی گرفته و از هرگونه تجمع خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.