خاطرۀ تخریب سازماندهی شده علیه اصلاح طلبان کاشان از زبان یک عضو گروه تخریب/ تحقق ارزشهای اخلاقی عین موفقیت است/ به جای پوستر تبلیغاتی، برنامه ارائه کنید

دکتر فهیمی تبار در جمع اصلاح طلبان شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل بر لزوم برنامه محور بودن تبلیغات انتخاباتی، پرهیز از تخریب رقیبان و خودداری از حرکتهای پوپولیستی و فریبکارانه تاکید کرد و گفت: شکست برای تحقق ارزشهای اخلاقی، عین موفقیت است و چون این جهان صاحب دارد، صاحب آن درست دنیا را به پیش می برد.

 

استاد دانشگاه کاشان که به مناسبت میلاد حضرت علی علیه السلام در جمع اصلاح طلبان سخن می گفت به بیان خاطره ای پرداخت و توضیح  داد:  در نوروز امسال با دو نفر از دوستانم  در تهران خرید می کردیم. آقای فروشنده را نمی شناختم اما خود او شروع به صحبت کرد و گفت سال گذشته برای دیدار نوروزی رئیس جمهور اصلاحات رفته است. در حین صحبت او شخصی وارد شد. با ما احوال پرسی کرد و گفت من فلانی هستم و اهل کاشانم. گفتم اسم شما را شنیده ام اما نمی شناسمتان. دوست من به ایشان گفت بعضی از نوشته های شما را دیده ام. او هم تایید کرد و گفت من چندین حکم دارم. بعد از آشنایی گفت می خواهم خاطره ای بگویم.

گفت «دانش آموز دبیرستان محتشمی کاشان بودم و آقای «اسدالله کاظمی» مدیرم بود. شماها در شورا بودید و من مقابل شما بودم. از فلان… آقای فلانی به من زنگ زد و گفت به شما کار دارم. گفت می روی و کلاس را تعطیل می کنی و بعد با جمعی از دانش آموزان به مقابل  دفتر شورا می روید، شیشه ها را می شکنید و می گویید ما فرزندان کارگران شرکت ریسندگی هستیم. چند لحظه شعار می دهید و بعد برمی گردید. من هم این کار را کردم.

آقای فلانی که متاسفانه الان مسئولیتی دارد، مسئول ما بود. عضو گروه تخریب انتخابات شورایی بودم که آقای کاظمی کاندیدای آن بود. مسئول پاره کردن بنرها بودم. آقای فلانی در ماشین نشسته بود و ما را فرماندهی می کرد. یک روز از تیر بالا رفتم که بنری را پاره کنم، یک ماشین کنار تیر نگه داشت. آقای کاظمی مدیر مدرسه من و آقای شویدیان داخل ماشین نشسته بودند و نگاه می کردند. ای کاش آن روز زمین باز می شد و من را می بلعید. خیلی خجالت کشیدم سرم را پایین انداختم و رفتم؛  اما آقای کاظمی هیچ چیزی به ما نگفت.

بعدا ما در کمیسیون فرهنگی از شما برای مراسم شهداء درخواست کمک کردیم و شما آن روز به ما 200 هزار تومان کمک کردید و به روی خودتان نیاوردید. همین حرکتتان باعث شد من تکانی بخورم و اینها را رها کنم.»

 

عضو اسبق شورای شهر کاشان ادامه داد: این صحبتها برای زمانی بود که در کاشان «شما» منتشر می شد و در آن به دروغ نوشتند اینها تمام اسم کوچه هایی را که به نام شهداء بوده برداشته اند. برای اجرای به اصطلاح عدالت دروغ؟! آیا می شود همه ارزشها را فداکنیم؟! درحالی که به والله العلی العظیم آقای بخردی قبل از نامگذاری هر کوچه  با بنیاد شهید تماس می گرفت تا اگر در آن کوچه خانواده شهیدی بود، آن را به نام شهید نامگذاری کنیم.

 

دکتر فهیمی تبار تصریح کرد: گاهی در انتخابات با چنین برخوردهای ناآگاهانه ای روبرو می شویم اما اگر اخلاق برخورد کنیم حتی اگر منجر به شکست انتخاباتی شود ما برنده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اینجا هستند کسانی هستند که در کاشان انقلاب را به ثمر رسانه اند و بهترین دوران زندگی خود را برای دفاع از حیثیت و ناموس و آب و خاک در کنار گونی های ماسه جبهه گذرانده اند. اما گاهی پرسیده می شود حضور ما  در انتخابات چه فایده دارد؟ ما بارها حضور پیدا کرده ایم و کاندیدای ما انتخاب نشده است پس بهتر است که به کار خودمان برسیم. این سوالها بارها به ذهن خود من هم رسیده است.

 

دکتر فهیمی تبار در پاسخ به پرسش طرح شده توضیح داد:  تنها فایده انتخابات، پیروزی یک کاندیدا و اشغال یک صندلی نیست. ماهیت انتخابات در برخی از مواقع از فرستادن یک نماینده به ارکان قدرت اهمیت بیشتری دارد. مثلا همه ما به این نتیجه رسیده ایم که قدرت نباید متمرکز باشد و باید چرخشی باشد. این دستآورد بزرگی در تجربیات بشری است.

 

وی افزود: تمرکز قدرت در غیر از معصوم، در ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی ایجاد فساد می کند. این زیباست که یک دولت یا یک فرماندار با دست خود برگه هایی را برای زمینه سازی انتقال قدرت از خود به دیگران، امضاء می کند. این فی نفسه کار زیبایی است و باید تقویت شود.  این فرهنگ یک فرهنگ برآمده از تجربیات بشری و برآمده از افکار حضرت امام و برآمده از ذات انقلاب است.

 

سخنران مجلس اطلاح طلبان گفت: کسی که قبل از انقلاب 30 سال عضو انجمن شهر می شود در ذهن مردم اثر منفی ایجاد می کند و اعتراض آنها را به همراه دارد. اگر ماندگاران در قدرت تشنه خدمتند، بپذیرند که امثال آنها و برتر از آنها هم در توده مردم وجود دارد و قدرت را برای خدمت به دیگران واگذار کنند. حضور در انتخابات تقویت این ایده است.

 

وی در معرض نقد قرار گرفتن را فایده دیگر انتخابات دانست و توضیح داد: انتخابات یعنی به نقد گذاشته شدن عملکرد افراد و گروهها و جناحها. شما هم اگر می خواهید در انتخابات شرکت کنید سنتی عمل نکنید. به جای چاپ پوستر به مردم برنامه ارائه کنید. لیست مشکلات  شهر را بدهید و بگویید ما برای حل این تعداد از مشکلات این برنامه ها را داریم. نخواهیم از روشهای پوپولیستی برای فریب مردم استفاده کنیم. ممکن است رای نیاوریم؛ خب رای نیاوریم؛ اما بگذاریم این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و مردم در انتخابات آینده دنبال برنامه باشند نه به دنبال عکسهای زیبا و فیگورها.

 

عضو اسبق شورای شهر کاشان تاکید کرد: شورای اصلاحات خود را محک می زند و ممکن است رای نیاورد؛ اما این دلیل نمی شود که اصول را زیرپا بگذاریم. اگر مردم آراء و برنامه های ما را پسندیدند رای خواهند داد و الا کنار خواهیم رفت.

 

وی ارتقاء شعور جامعه را سومین دستآورد برگزاری انتخابات دانست و گفت: شما از برکت انقلاب با انتخابات روبرویید و از برکت انتخابات حدود یک سال است که دور هم نشسته اید. چه شد که شما اینجا نشسته اید؟ انتخابات عقل اجتماعی را افزایش می دهد.

 

این مفسر نهج البلاغه تصریح کرد: امکان ندارد کسی قرآن را بفهمد مگر اینکه در بطن اجتماع زندگی کند. طبیعی است کسی که کنار است همیشه مورد احترام است اما کسی که وارد صحنه می شود به او نقد هم وارد می شود و به او تهمت هم می زنند و حالا آیه قرآن «و اصبر علی ما یقولون» معنا پیدا می کند. اگر رسولی باشد که در کنج مسجد بنشیند کسی پشت سرش حرفی نمی زند تا این آیه نازل شود، بلکه همه برای او کف می زنند.

1 نظر
  1. یک کاشانی می گوید

    اصلاح طلبان بعد از چرخش 180 درجه ای از روش و منش و عقاید دهه شصت خود با کمک کارگزاارن انقلاب و کشور را به نابودی و فساد کشاندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.