خبرنگاران، گریزان از آموزش!

مشکات آنلاین: مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه گفت: عمده افرادی که در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی این فرهنگسرا شرکت می‌کنند خبرنگار نیستند و بی‌توجهی خبرنگاران به امر روزآمد کردن اطلاعاتشان ناراحت‌کننده است.

فاطمه شفیعی اظهار کرد: در دنیایی که شهروند خبرنگارها با سرعت سوژه‌ها را رسانه‌ای می‌کنند، دیگر خبرنگار صرف بودن جوابگو نیست، بلکه باید سوپر خبرنگار داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما از حسن نمکدوست تهرانی، استاد علوم ارتباطات ایران دعوت کرده‌ایم در کارگاه آموزشی یک‌روزه «مخاطب امروز، رسانه امروز» حضور داشته باشد و از ضرورت همگام شدن رسانه با فهم مخاطب امروز بگوید اما تعداد خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که در این کارگاه ثبت‌نام کرده‌اند بسیار کمتر از تعداد افراد غیر رسانه‌ای است.
مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه گفت: متأسفانه عمده افرادی که در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای تخصصی رسانه شرکت می‌کنند خبرنگار نیستند و این بی‌توجهی خبرنگاران به امر روزآمد کردن اطلاعات و ارتقای سواد رسانه‌ای‌شان ناراحت‌کننده است.
شفیعی خاطر نشان کرد: مخاطبان امروز، به اندازه یک کارشناس اطلاعات دارند و در چنین شرایطی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید در حد یک کارشناس ارشد آگاهی داشته باشند تا بتوانند این مخاطب را راضی نگه‌دارند.
گفتنی است کارگاه آموزشی «مخاطب امروز، رسانه امروز» با حضور حسن نمکدوست تهرانی، 14 شهریورماه از ساعت 9 تا 17 در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه فقط تا 12 شهریورماه فرصت دارند به دفتر فرهنگسرای تخصصی رسانه واقع در مجتمع مطبوعاتی اصفهان مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.