ساز «محمد معتمدی» برای شهدای ایرباس ایران کوک می‌شود

محمد معتمدی هنرمند نامی کاشان با انتشار تصاویر حمله سال 1367 نیروهای آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس گفته در اولین فرصت برای شهدای «مظلوم هم میهن» خود آهنگ می‌سازد.

 

معتمدی در اینستاگرام خود نوشته وقتی «این تصاویر شوم» را در صفحه اینستاگرام پرویز پرستویی دیده «بسیار متاثر» شده است.

 

او گفته است: « يك درصد تصور كنيد اگر اين اتفاق براى يك كشور اروپايى يا خود امريكا افتاده بود؛ چه فيلم‌ها و چه موسيقى‌ها كه برايش ساخته نمى‌شد و چه بناهاى يادبودى كه برايشان بنا نمى نهادند!

بماند كه در كشور خودمان چه توجيه‌ها كه نمى‌شنويم و يا للعجب كه برخى هموطنانمان!!! از شليك كننده موشك دفاع هم مى كنند!!!»

 

معتمدی با اشاره به پست پرستوئی نوشته اگر چه مسئولان آنطور که باید و شاید برای این شهداء و خانواده‌هایشان کاری نکرده‌اند، اما او هم به عنوان یک هنرمند «در حد وظیفه» برای آنان کاری نکرده است.

 

پرستویی دیروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از بی‌توجهی به شهدای هواپیمای ایرباس ایران ابراز تاسف کرده بود و نوشته بود «آخرین باری که بنده کوچکترین با جمع هنرمندان سینما و …سالگرد این عزیزان را با بازماندگانشان در محل وقوع این جنایت امریکا برگزار کردیم ،از مسئولین خواهش و تقاضا کردیم که آمریکا به گردن کاپیتان ناو وینسس(ویل راجرز) مدال انداخته و جشن گرفتند ،شما هم بیایید فرودگاه بندر عباس را به بنام شهدای ایرباس تغییر دهید. دریغ،دریغ،دریغ»

 

در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ با حمله ناو امریکایی وینسس هواپیمای مسافربری ایرباس با ۲۹۰ سرنشین که ۶۶ نفر از آنها کودک بودند، منهدم وبه قعر آبهای خلیج فارس رفتند ویک نفر از آنها زنده نماندند و به شهادت رسیدند.

 

هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس محکوم نشدند؛ حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت و به درجات بالاتر ارتقا یافت.

 

پرستویی این پست را بعد از آن منتشر کرد که رسانه‌ها از تصویب نامگذاری چند خیابان تهران به نام محمد رضا شجریان، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز،غلامحسین امیرخانی، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و داود رشیدی خبر دادند.

 

او نوشته از این تصمیم شورا «از صمیم قلب» خوشحال است اما این پرسش از مسئولان پیشین و امروز بندرعباس برای او بی‌پرسش مانده که چرا هدیه‌ای را به خانواده‌های شهدای ایرباس تقدیم نمی‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.