صادرات کالا از کاشان ۶۰ درصد رشد داشت

مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گفت: میزان کالاهای صادراتی در سال ۹۸ هم از نظر ارزش و هم به لحاظ وزن در مجموع نسبت به سال پیش از آن، ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 

علی‌مراد نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۴۶۶ میلیون و ۹۴۱ هزار دلار کالا با وزن بیش از ۴۹۸ میلیون و ۳۸۶ هزار کیلوگرم در مجموع سال گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

 

وی بیان کرد: بیشترین کالای صادراتی شهرستان کاشان در سال گذشته از جمله فولاد شامل ورق و میلگرد و پس از آن فرش ماشینی بود.

 

مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گلاب و عرقیات گیاهی، لبنیات و مواد پی‌وی‌سی، ظرف‌های آرکوپال، پلاستیک، ملامین، کولر آبی، گونی، آبلیمو، انواع نخ و الیاف مصنوعی و باسکول را از دیگر محصولات صادراتی به خارج از کشور برشمرد.

 

وی اضافه کرد: لوله‌های چدنی و پلیکا، مفتول مسی، آلومینیوم، مواد شوینده، لنت ترمز، قالب‌های فلزی و چینی سایر کالاهای صادراتی از گمرک کاشان به خارج از کشور را تشکیل می‌دهد.

 

نوروزی از اتریش، چین، ازبکستان، سوئد، آفریفای جنوبی، آلمان، قطر، آلبانی، استرالیا، کانادا، فنلاند، سنگاپور، لبنان، مالزی،تاجیکستان، موزامبیک، ترکمنستان، لیتوانی، اندونزی، اسپانیا و ژاپنبه عنوان بخشی از کشورهای مقصد این کالاهای صادراتی نام برد.

 

به گفته وی، همچنین ترکیه، انگلیس، روسیه، کنیا، هلند، زامبیا،برزیل، اوگاندا، اوکراین، بلغارستان، کویت، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، گرجستان، هند، اردن، ویتنام، بحرین و پاکستاناز دیگر مقصدهای کالاهای صادراتی این شهرستان بودند.

 

شهرستان‌ کاشان با برخورداری از حدود یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.