عده‌ای در تهران نمی‌خواهند نمایشگاه‌فرش در کاشان برگزار شود / تفویض اختیارات باید به کاشان واگذار شود

مشکات آنلاین – حوریه شیوا: صبح امروز همایش توسعه صادرات فرش ماشینی در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.

در این همایش که با حضور حمید زادبوم (ریاست سازمان توسعه و تجارت)، سید جواد ساداتی نژاد (نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل)، علی‌اکبر مرتضایی (فرماندار کاشان)، محمود تولایی (ریاست اتاق بازرگانی)، اسماعیل بایبوردی (فرماندار آران و بیدگل) و جمعی از تولیدگران و صنعتگران منطقه کاشان برگزار شد، به فرصت‌ها و چالش‌های حوزه فرش ماشینی پرداخته شد.

سید جواد ساداتی نژاد در این مراسم ضمن اشاره به اینکه کاشان دومین قطب تولید فرش ماشینی جهان به شمار می‌رود گفت:

این امر حاصل تلاش‌های بی‌وقفه تولیدکنندگان است که با وجود مشکلاتی چون تأمین مواد اولیه و صادرات همچنان در عرصه تولید فعال هستند و ما هرچه داریم از غیرت و اراده تولیدکنندگان است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس بابیان اینکه شاید بخشی از حرف‌هایش رنگ و بوی گلایه داشته باشد گفت:

متأسفانه گمرک کاشان با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز آن‌طور که باید آغاز به کار نکرده و کاشان در حوزه گمرک مشکل دارد.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایجاد نمایشگاه بین‌المللی فرش در کاشان گفت:

در این مدت با دو وزیر اداره صنعت معدن و تجارت هماهنگی‌های لازم انجام شده و برای اجرای نمایشگاه در کاشان دستور داده شد. اما متأسفانه زیرمجموعه‌ها نمی‌خواستند این کار را انجام دهند.

او گفت: یک عده در تهران نمی‌خواهند نمایشگاه فرش در کاشان برگزار شود و همه تولیدکنندگانی که اینجا هستند دلیلش را می‌دانند. الآن هم نگرانم که مبادا آقای زادبوم که از سازمان توسعه تجارت، بروند دوباره زیرمجموعه‌ها همکاری نکنند.

ساداتی نژاد سپس خطاب به معاون ایرج موفق، رئیس سازمان‌ صمت اصفهان گفت:

گلایه‌ای از آقای موفق دارم که خواهش می‌کنم به گوش ایشان برسانید و آن هم در مورد تفویض اختیار به کاشان است. تفویض اختیارات مصوبه وزیر صمت را به‌عنوان پشتوانه دارد اما متأسفانه مسئولان در اصفهان این مصوبه را اجرا نکرده و اختیاراتی نیز که قبلاً به کاشان تفویض کرده بودند، یک‌به‌یک از اداره صمت این شهرستان پس می‌گیرند.

او این رفتار را شرم‌آور خواند و گفت: این نوع نگاه به کاشان مغرضانه بوده و لازم است جایگاه کاشان را حفظ کنیم.

ساداتی نژاد پس‌ازآن، خطاب به مجید برازنده، رئیس اداره صمت کاشان گفت:

اگر مجدداً تفویض اختیار به کاشان نشد، به نظر من عزتمندانه تر این است که شما استعفا بدهید و بروید. رد مسئولیت کنید بهتر است تا تفویض اختیارات را از دست بدهیم.

گفتنی است آذرماه سال 97 وزیر صنعت، معدن و تجارت در کاشان گفته بود: تصمیم‌گیری در صنعت نساجی را باید به خود متخصصان در کاشان واگذار کنیم. زمانی که تولید ما از اساس مشکل دارد، چرا خودمان مشکلات را زیاد کنیم؟

او گفته بود: یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها این است که ما به مردم اعتماد کنیم. اصفهان هم همین کامپیوتر را دارد و همین سیستم را با همین کارشناس‌ها! افراد در کاشان هم را می‌شناسند و مطلع‌اند که چه کسی تولیدکننده است و میزان نیازش چقدر است، پس بهتر است ثبت سفارش در خود کاشان انجام گیرد و به کاشان تفویض اختیار داده شود.

 

ساداتی نژاد در پایان گفت: در نیمه اول سال، کاشان رویدادی چون تولید و عرضه گلاب و عرقیجات را دارد، ما باید در نیمه دوم سال، در کاشان یک رویداد داشته باشیم و این رویداد باید برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی باشد.

 

در پایان این مراسم از واحدهای نمونه تولیدی و صنعتی نیز تقدیر به عمل آمد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.