مردم ضعیف‌تر می‌شوند، وابستگان مسئولان بالاتر می‌روند/ تجربه خوشایندی از ائتلاف ندارم

زهرا روحی، کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و کارمند دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکی از نامزدهای بهارستان از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل است.

او در انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی نیز نامزد ورود به بهارستان بود اما در میانه راه به نفع سیدجواد ساداتی‌نژاد انصراف داد.

روحی پس از ثبت نام در انتخابات به خبرنگار مشکات‌آنلاین گفت: متاسفانه می بینم در جامعه خصوصا شهرستان خودمان قدرت بین عده ای با استفاده از ابزار های نمایشی توزیع شده و در مقابل، اقشار ضعیف و آسیب پذیر به ویژه خانواده‌هایی که بیمار دارند، روز به روز ضعیف‌تر می شوند .

این کارها که بیاییم مثلا یک گونی برنج یا دو کیلو گوشت یا مقداری حبوبات بین این ها توزیع کنیم هنر نیست.  برخی این کارهای نمایشی را انجام می دهند  و با کارهای خیلی کوچک سر مردم را گرم می کنند. قدرت باید بین جامعه توزیع شود از هر گروه و قشری در جایگاه تصمیم گیران حضور داشته باشند. البته نه از قشر فامیل و آشنایان مسئولان و برای اعتراض به همین مباحث و دفاع از حق مستضعفان پا به این عرصه گذاشته‌ام. نباید هر کسی که روی کار آمد به فکر دوست و آشنای خود باشد. باید گردش نخبگان بر اساس تخصص باشد.

وی افزود: این که بیاییم و به خانواده یک بیمار 100 هزار تومان بدهم و بگویم برو همه جا بگو من این مبلغ را داده‌ام هنر نیست؛ مشکلات اجتماعی باید ریشه ای حل شود و این به دست متخصصان اتفاق می‌افتد نه به دست کسانی که به وسیله آشنایانشان با مسئولان سمت می گیرند.

می‌بینیم اقشار ضعیف با شرایط تحریم و اوضاع اقتصادی نسبت به پنج سال اخیر به شدت ضعیف تر شده‌اند. از سوی دیگر  افراد وابسته و نزدیکان مسئولان روز به روز بالاتر می روند و این کار غیر وجدانی و غیر انسانی است. مرد یا زنی که مراجعه می کند و 5000 تومان می‌خواهد تا هزینه نان روزانه‌اش را تامین کند. چرا باید این فرد این چنین تحت فشار باشد؟

روحی تصریح کرد: دیگر در هیچ ائتلاف شرکت نمی‌کنم. تجربه خوشایندی نیست.  مسئولیت نیز دارد. مردم گله می‌کنند که تقصیر شما هم هست، اگر این کار را نمی‌کردید چنین اتفاقی نمی افتاد. اینکه شخصی فقط ادعا کند مطیع رهبری و انقلابی و اصولگرا است با چنین ادعایی نمی‌توان آینده او را هم پیش‌بینی کرد؛ اشتباهات این فرد پای من نیز نوشته می شود.

این نامزد بهارستان تاکید کرد: وقتی رهبری برای مسائل اجتماعی فریاد می زند، مسئولین نباید فقط لاف بزنند و هیچ کاری نکنند. نباید تقصیرات را به گردن رهبری اندازند  و با دکان بازی یا با سو استفاده از خیرین میلیاردی از جیب مردم ببرند. هر چند من شاید کار اندکی بتوانم انجام دهم اما دوست دارم به همان اندازه‌ی کم نیز موثر باشم می خواهم اعتراض خود را برسانم که عدالت در جامعه اصلا برقرار نیست و اکثرا  به دنبال طایفه بازی، باند بازی و نفع شخصی خود هستند.

وی گفت: من همیشه بسیجی بوده‌ام و الان نیز مستقل وارد انتخابات شده ام و مهمترین انگیزه ام ادامه دادن راه برادر شهیدم است که به دنبال عدالت برای مردم بود تا حق و حقوق زنان را مطالبه کنم.

 

روحی با اعتراض به آنچه که اجحاف در حق زنان در جامعه خواند گفت: اگر در مجموعه ای چند مرد و یک زن متخصص باشند مسئولیت‌ها و مدیریتها را فقط به جرم زن بودن در اختیار زنان قرار نمی دهند.  این رویه خلاف عدالت اجتماعی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.