مطالعات طرح ساماندهی منطقه محروم یحیی‌آباد آغاز شد

مشکات آنلاین: اسماعیل بایبوردی در حاشیه نشست بازآفرینی شهری آران‌وبیدگل گفت: می‌توان با تغییر نمایندگی منطقه یحیی‌آباد از اداره منابع طبیعی به راه و شهرسازی، طرح‌های شهری برای مردم این منطقه تعریف کرده و با ایجاد زیرساخت‌های شهری، شاهد خدمات‌رسانی مناسب‌تر صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری باشیم.

وی با اشاره به تغییر نمایندگی حدود ۲۷ هکتار از زمین‌های منطقه یحیی‌آباد بیان کرد: برطرف کردن مشکل ۱۱۱ هکتار از زمین‌های فاقد سند آن منطقه با تغییر نمایندگی نیز در دست پیگیری است.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان از ۲ ماه پیش با همکاری بسیج پزشکان و استقرار چند متخصص در یحیی‌آباد، افزون‌بر یک‌هزار فریم عینک رایگان به مردم منطقه اهدا کرد و خدمات درمانی رایگانی در حوزه‌های دندان‌پزشکی، گوش، حلق و بینی و فشار خون به صورت رایگان ارائه شد.

وی همچنین بر ضرورت ارائه خدمات آموزشی در منطقه یحیی‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته‌های آتی عملیات اجرایی یک باب مدرسه ۶ کلاسه در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع آغاز مخواهد شد که زمین از سوی فردی نیکوکار واگذار شده و بنا به صورت مشارکتی ساخته می‌شود.

منطقه محروم سه هزار نفری یحیی‌آباد که در سال‌های گذشته با ساخت و سازهای غیرمجاز به سکونتگاهی غیررسمی در حاشیه راه‌آهن کاشان و آران‌وبیدگل تبدیل شد، تا پیش از این نظارت یا خدماتی به خود ندیده بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.