موتورسواران دلیل ۵۷ درصد تصادفات منجر به فوت کاشان هستند

فرمانده انتظامی کاشان با بیان این‌که بیش از ۲۰۰ هزار موتورسیکلت‌ران در کاشان وجود دارد، گفت: موتورسیکلت‌سواران ۵۷ درصد علت تصادفات منجر به فوت این شهرستان هستند.

به گزارش مهر، تصادفات یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر به است و پلیس با وضع قوانین و سخت‎گیری‌های مختلف در امر رانندگی سعی داشته تا تلفات ناشی از این نوع مرگ و میر را به حداقل برسانند.

سرهنگ علی پورکاوه پیش‌ازظهر پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه اعلام کرد: در شهرسان کاشان بیش از ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در حال تردد هستند و موتورسیکلت‌سواران بیش از ۵۷ درصد علت وقوع تصادفات فوتی درون‌شهری شهرستان هستند.

وی گفت: طی ۱۰ ماه سال‌جاری از مجموع کل فوتی‌ها ۵۰ درصد را عابران پیاده و ۳۹ درصد را موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند.

پورکاوه افزود: به دلیل سهولت در خرید وسیله نقلیه، رفت و آمد و وضعیت آب و هوایی شهر کاشان از مهمترین دلایل بالابودن تصادفات موتورسیکلت در کاشان است.

وی تصریح کرد: عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از جمله دلایل تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران در کاشان است.

پورکاوه افزود: حرکت خلاف جهت، رانندگی بدون چراغ، سوارکردن چند نفر بیش از ظرفیت مجاز، حمل بار غیرمتعارف و عدم استفاده از کلاه ایمنی از جمله رفتارهای پرخطر محسوب موتورسیکلت‌سواران است و عدم استفاده از کلاه ایمنی در افزایش مرگ و میر و ضایعات نخاعی بسیار موثر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.