نابغه ۵ ساله کاشانی فیزیک و شیمی می‌داند، انگلیسی و عربی هم حرف می‌زند

آرش آمرزش نابغه ۵ساله کاشان کودک ۵ ساله کاشانی با ضریب هوشی بالای ۱۴۰ از دیار غیاث‌الدین جمشید، فیزیک و شیمی می‌داند و به دو زبان انگلیسی و عربی سخن می‌گوید.

به گزارش تسنیم «آرش آمرزش» جدول مندلیف را کاملا حفظ است و عناصر آن را می‌شناسد. بسیاری از فرمول‌های فیزیک را درک کرده و حفظ است،‌ مفاهیم پایه ریاضی را کاملا می‌داند و فهم مناسبی از تقسیم و ضرب و جذر اعداد دارد. او براحتی قادر به انجام محاسبات ریاضی است.

داود آمرزش پدر این کودک نابغه ایرانی می‌گوید: آرش متولد مهرماه سال 91 است و در حاضر 5 سال دارد. او از 7 یا 8 ماهگی رنگ‌ها و اشکال هندسی مانند ذوزنقه را کاملا می‌شناخت. از همان سن 8 ماهگی من و مادر آرش متوجه استعداد خاص او شدیم. بنابراین تشویق شدیم تا با او بیشتر کار کنیم.

آمرزش افزود: به این دلیل که مادر آرش معلم زبان انگلیسی هست و با کودکان بسیاری سر و کار داشته است شروع به‌کار کردن با او کرد. او در همان سن 8 ماهگی می‌توانست کلمات را تشخیص دهد. به عنوان مثال قادر به تشخیص اسم آرش بود.

وی اضافه‌کرد: آرش در سن دو سالگی کاملا می‌توانست مانند یک کودک هفت ساله که اول ابتدایی خود را تمام کرده بخواند و بنویسد. اصل پیشرفت آرش از این سن شروع شد و ما هم کم کم باور کردیم که او توانایی‌های خاصی دارد. در سن دو و نیم سالگی همه چیز از زیرنویس تلویزیون تا نوشته‌های در و دیوار توجه او را جلب می‌کرد.

پدر این کودک گفت: آرش در سه سالگی آرش بدون اشکال زبان انگلیسی را یاد گرفت و کم‌کم به زبان عربی هم رو آورد. او در این سن می‌توانست مانند یک کودک 11 ساله به زبان انگلیسی بخواند و بنویسد. پس از آن من و مادر آرش برای او همه کتاب‌های اول ابتدایی را مانند ریاضیات، فارسی و علوم گرفتیم و از آن جا با اعداد و عملیات ریاضی آشنا شد.

آمرزش تاکید کرد: او در سن چهار سالگی با علاقه خودش کاملا جدول ضرب را یاد گرفت و می‌توانست ضرب اعداد را انجام دهد. من به عنوان پدر آرش همیشه معتقد بودم که کودک باید کودکی کند و فشاری روی او نباشد اما او با کنجکاوی خودش شروع به یادگیری کرد و دیگر او بود که جلو می‌رفت و ما را به دنبال خودش می‌کشید. مثلا به کتاب‌خانه می‌رفت و کتاب فیزیک را انتخاب می‌کرد. پس از آن ما کتاب‌های دوره‌های بالاتر را برای او گرفتیم و او شروع به خواندن کرد.

پدر آرش بیان کرد: کم کم من و مادر آرش کمی نگران او شدیم که با این شرایط خاص آرش نباید مانند کودکان معمولی به کلاس اول برود و تلاش کردیم تا استعدادهای او را هدایت کنیم. بنابراین او را در سن چهار سالگی برای تعیین سطح استعداد به دانشگاه تهران بردیم و با «تورج منتظری» آشنا شدیم. او پس از ما بیشترین تلاش را برای آرش انجام داده است. او به مدت یک هفته با آرش فیزیک کار کرد و آرش توانست بیش از 10 فرمول فیزیک را با فهم مفاهیم آن حفظ کند و مسئله حل کند اساتید دانشگاه ضریب هوشی آرش را بیش از 140 سنجیده و گفتند فوق‌العاده و ضریب بالایی است.

وی با اشاره به اینکه دیگر ما قادر به جواب‌گویی سوالات تخصصی آرش نیستیم گفت: او را به دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه شریف بردیم. بعضی از اساتید با او کار کردند و گاهی هم او را سر کلاس‌های خود می‌بردند. بیشتر هدف ما گرفتن راه‌کاری برای هدایت فرزندمان توسط اساتید مطرح بوده است. آرش با کنجکاوی از اینترنت و کتاب به دنبال پاسخ خود است وی با مطالعه روی کره زمین پایتخت‌های اکثر کشورها را می‌شناسد.

پدر آرش گفت: آرش بسیار باهوش و کنجکاو است و من دلم نمی‌خواهد این استعداد خدادادی در فرزندم مهجور بماند و برای شکوفا شدنش هر کاری بتوانم انجام می‌دهم و از مسئولان می‌خواهم که به بارور شدن اندیشه‌ها بیشتر توجه کنند.

 

2 نظرات
  1. مونا می گوید

    سلام در مورد این کودک خیلی جاها شنیدم حتی اگر خارج از کشور هم بره به صورت جهشی باید پایه های ابتدایی آموز و پرورش رو طی کنه این یک قانون کلی هست و چیزی از ارزش های یک نابغه کم نمیشه

  2. ناشناس می گوید

    الف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.