نباید اتفاقات هفته گذشته در آرامستان مشکات تکرار شود/ مسئولان محلی پا پس نکشند/ وضعت هنوز قرمز است

محمدرضا قاسمی بخشدار بخش مرکزی کاشان در جلسه ستاد مقابله با کرونای مشکات گفت:

مشکلاتی که ما در سطح مشکات داریم شاید در هیچ شهر دیگری نباشد. در سن سن و آبشیرین که بین دو شهر با وضعیت قرمز بودند توسط دهیاری ها وضعیت به خوبی کنترل شد. باید دل خودمان به حال خودمان بسوزد. مسئولان محلی باید خودنظارتی داشته باشند تا این مشکلات حل شود.

 

نمی دانم چطور شد که در روزهای اوج کرونا یک دفعه نگاه مردم مشکات به این بیماری اینقدر تغییر کرد که شاهد برگزاری مراسم ترحیم و تشییع جنازه بودیم.

 

هنوز ضعیت شهرستان قرمز است و نمی توان به همه چیز راحت و آسان نگاه کرد و این باید دغدغه همه مسئولان و مردم باشد.

 

برگزاری مجالس عروسی در مشکات باعث تاسف بود. از نمازجمعه مهمتر نداشتیم و بعد از انقلاب برای اولین‌بار این رویداد مهم را برای حفظ سلامت مردم تعطیل می کنند.

 

قرار شد اطراف زیارت محدودسازی شود. تنها راه مسدود سازی داربست فلزی بود که هیئت امناء گفتند از عهده تامین هزینه‌های آن بر نمی آیند و امکان این برنامه ریزی نیست. با بنر و نوار خطر این کار انجام شد.

 

اتفاقات پنج شنبه گذشته در زیارت اتفاقات بدی است. این حضور و برگزاری مراسم باعث افزایش زحمت کادر پزشکی شهرستان می شود.

 

نگران این هفته زیارت مشکات هستیم. وقتی هفته قبل مراسم گرفته شد ممکن است عده ای به آن استناد کنند و بگویند ما هم می خواهیم مراسم چهلم بگیریم. نباید تجربه هفته قبل تکرار شود.

 

تعطیل شدن مراسم‌های ترحیم یکی از دغدغه های ما بوده است؛ اما یک دست صدا ندارد و نباید فقط از کلانتری انتظار داشت که این فضا را ایجاد کن و نباید پا پس کشید. مسئولان به دلیل بومی بودن نباید پا پس بکشند.

 

دورهمی های داخل کوچه های مشکات در این شرایط زیبا نیست. ما هنوز درگیر شیوع کرونا هستیم و اینجا مردم دور هم می نشینند.

 

رانندگان مشکات حداقلها را رعایت می کنند؛ اما با جمع شدن ایستگاه سلامت نباید باعث شود وضعیت را عادی تصور کنیم.

 

در اوج بیماری کرونا در مشکات مسابقه فوتبال برگزار می شود. این به بی تدبیری مسئولان شهرستان برنمی گردد. به نوع تفکر افراد در شهر و نوع برخورد نهادهای فرهنگی با این موضوع بر می گردد. نمی شود با سرنگ در ذهن مردم کرد که نباید این کارها انجام شود.

 

توصیه من به رسانه های محلی این است که مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشویق کنند.

 

با تعطیل کردن بازار روز و عبور و مرور فروشندگان دوره‌‌ای تلاش کردیم از شیوع کرونا جلوگیری کنیم. امیدوراریم همه نهادهای مشکات دوباره کمک کنند تا این مشکل به زودی حل شود.

 

@meshkatnews

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.