نمک زدایی از آب شرب چاه های شهر تاریخی نوش آباد

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: پروژه‌ تأسیسات نمک‌زدایی از آب شرب چاه‌های نوش‌آباد یکی از طرحهای مهم افتتاح شده در سفر معاون وزیر نیرو به کاشان بود که آب شرب با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان این شهر تاریخی قرار می دهد.

محمدرضا اسدی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پنج طرح آبرسانی در کاشان در قالب پویش «الف، ب» اظهار داشت: یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اصلاح و بازسازی خطوط انتقال، احداث تأسیسات نمک‌زدایی آب چاه‌های شرب و احداث مخزن ذخیره‌ آب از جمله‌ پروژه‌هایی است که به بهره برداری رسید، ابراز داشت: اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر به کاشان به طول ۲۳ کیلومتر نیز یکی دیگر از پروژه های به بهره برداری رسیده بود که اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

مدیر عامل آبفای کاشان درباره پروژه‌ تأسیسات نمک‌زدایی از آب شرب چاه‌های نوش‌آباد به عنوان یکی دیگر از طرح های افتتاح شده، گفت: ارزش پروژه تاسیسات نمک‌زدایی نوش‌آباد با ظرفیت تصفیه ۲۴۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال بوده که از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش B.O.O محقق شده است.

وی افزود: با افتتاح این پروژه روزانه ۲۴۰۰ مترمکعب آب شرب با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان شهر نوش‌آباد قرار خواهد گرفت.

احداث مخازن ذخیره آب کاشان، قمصر و راوند

اسدی احداث مخازن ذخیره آب را از دیگر پروژه‌های افتتاح شده دانست و اظهار داشت: مخازن ذخیره آب کاشان، قمصر و راوند با ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب که با ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال احداث شده بود، افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی همچنین از اجرای مقدمات پروژه‌ ارتقای کمی و کیفی آب مناطق شهری خزاق و طاهرآباد و روستاهای یزدل، علی‌آباد و محمدآباد خبر داد و افزود: هزینه‌ اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است که مشتمل بر اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال از تأسیسات شماره ۵ کاشان، ساخت مخازن زمینی و احداث ایستگاه پمپاژ است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.