هر پنج دقیقه یک کاشانی بستری می‌شود

عباسعلی قپانی‌پور، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری کاشان از برخورد قاطع با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض کرده اند خبر داد.

 

قپانی پور در گفتگو با مشکات آنلاین گفت: فردا سه گروه بازرسی شامل نمایندگان فرمانداری، دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی با اختیارات تام مغازه هایی را که پروتکلهای بهداشتی را نقض کرده اند، پلمب کرده و خاطیان را به دادستانی معرفی می کنند.

 

معاون فرمانداری کاشان گفت: متاسفانه تذکرات پیاپی درباره وخامت وضعیت کاشان نتیجه نداده و همچنان برخی از پاساژها، مغازه ها و سفره خانه‌هایی که باید به مدت یک هفته فعالیت خود را تعطیل می کردند فعالند. امروز تعدادی از این مکانها پلمب شده اما از فردا به صورت جدی‌‎تر با متخلفان برخورد می شود.

 

وی با انتقاد از استمرار تجمعات گفت تعدادی از باغ تالارهایی که در آن مراسم عروسی برگزار شده را پلمب کرده ایم. گزارش‌هایی رسیده که افرادی در باغ‌های اطراف شهر مراسم برگزار می‌کنند. برگزاری این مراسم‌ها نشان می‌دهد که سلامت مردم برای عده‌ای اهمیت ندارد و ما چاره ای جز برخورد قاطع با این افراد نداریم.

 

قپانی پور وضعیت شیوع کرونا در کاشان را «تاسف‌انگیز» توصیف کرد و افزود: از مردم و کسبه خواهش می کنیم پروتکل‌ها را رعایت کنند. شرایط کاشان اصلا خوب نیست. طبق آمارهای رسمی اعلام شده هر بیست دقیقه یک نفر در بیمارستان‌های کاشان بستری می شوند و هر پنج دقیقه یک کاشانی به کرونا مبتلا می شود.

 

معاون فرمانداری تصریح کرد: اوضاع به شدت از اسفندماه وخیم تر است و اگر مردم و مسئولان برای کنترل شرایط موجود دست در دست هم ندهند با سردتر شدن هوا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در کاشان شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود.

 

قپانی پور با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان و نهادها ادامه داد: گویا شرایط برای برخی عادی شده است. وظیفه قانونی، شرعی و انسانی همه ماست که برای کنترل شرایط به کادر درمان کمک کنیم و رهبر معظم انقلاب هم بارها به این موضوع تاکید کرده اند.

 

وی از مسئولان خواست به صورت دقیق پروتکل‌ها را رعایت کرده و از اجرای برنامه هایی که باعث تجمع می شود به شدت خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.