کاندیداهای مجلس از نام شهداء سوء استفاده نکنند/ دغدغه بنیاد، اشتغال فرزندان شاهد است

استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن احترام به همه نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان برای انتخابات نمایندگی مجلس یازدهم، باید مراقبت کنیم که کسی از سکوی شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها سوء استفاده نکند.

 

عباس رضایی روز چهارشنبه در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان تصریح کرد: استانداری حساسیت ویژه‌ای بر روی استفاده از نام شهدا در مناسبت های سیاسی داشته و دارد که به ویژه در زمان برگزاری انتخابات با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

 

وی تاکید کرد: نباید این فرهنگ والای ایثار و شهادت در مناسبت‌ها و سیاست ها خرج شود زیرا حفظ قداست شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنها ضرورت و وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است.

 

استاندار اصفهان در ادامه افزود: نباید تنها سیاست ها را احصا کنیم، بلکه باید مصوبات شوراها نیز عملیاتی و اجرایی شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این نشست اظهار داشت: مساله شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر برای جوانانی است که دوران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را درک نکردند.

 

سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: افرادی که انقلاب را دیدند، با روحیه ایثار و شهادت آشنایی دارند اما این فرهنگ به فراموشی سپرده شود.

 

وی ضرورت قرار گرفتن مسائل مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راس امور را یادآور شد و گفت: باید ارزش شهادت برای جوانان بیان شود و هر اقدام مرتبطی از جمله نصب تابلوها و تزیین محیط شهری یا برگزاری نشست هایی با موضوع شهدا صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه تکمیل نشدن سالن اجتماعات تخت فولاد اصفهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل این سالن جهت برگزاری نشست‌ها و یادواره های شهدا و سایر رویدادهای مذهبی استان اهمیت داشته که شهرداری، بنیاد شهید و استانداری باید به تعهدهای خود در این راستا عمل کنند تا هرچه سریعتر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

 

دغدغه بنیاد، اشتغال فرزندان شاهد است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در ادامه اشتغال فرزندان شاهد و بیمه تکمیلی آنها را مهمترین دغدغه این بنیاد عنوان کرد.

داریوش وکیلی همچنین با اشاره به وظیفه بنیاد شهید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نمایندگی از دیگر مجموعه‌ها اقدام‌هایی مانند نهادینه‌سازی فرهنگ از خودگذشتگی، تحلیل دقیق و همه جانبه گذشته، تبیین کامل وضع موجود و ترسیم شفاف آینده فرهنگ ایثار و شهادت در استان، پیش بینی تهدیدها و پیشگیری، حرکت در جهت راهبردهای ابلاغی، تاکید بر پایش مستمر محتوا، تاکید بر هم افزایی از جمله هدف های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

وی یادآور شد: ١٤ هزار و ٢٠٠ وصیت نامه از شهیدان اصفهان وجود دارد که به ترتیب وحدت، رعایت تقوا، اخلاق اسلامی، رعایت حجاب و پشتیبانی از ولایت فقیه در آنها مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، موظف شدن کارگروه‌های تخصصی شورا به عملیاتی کردن و کاربردی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب، شناسایی چالش‌های پیش روی ترویج فرهنگ ایثار و سبک زندگی ایثارگرانه برای پژوهش و بررسی از سوی کارگروه‌ها، موظ فشدن شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به نصب تصاویر شهدا در مراکز شهری و بین شهری از مصوبه های نشست امروز شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اصفهان بود.

مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۷۳ شهید، ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقود الاثر تقدیم جمهوری اسلام ایران کردند.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.