کتاب پایان مجسمه در پایتخت کتاب ایران رونمایی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ وارشاد کاشان از رونمایی کتاب پایان مجسمه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان خبر داد.

میثم نمکی در گفت‌و‌گو با مهر ضمن اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سومین نمایشگاه کتاب کاشان اظهار داشت: هفت کتاب از اساتید حوزه و دانشگاه در محل نمایشگاه کتاب با حضور نویسندگان آثار رونمایی و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار داده می‌شود.

وی از رونمایی کتاب پایان مجسمه در سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان خبر داد و افزود: رونمایی از این کتاب امروز بعد از نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۸ در مصلی بقیه‌الاعظم کاشان با حضور نویسنده اثر و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ضمن اشاره به موضوع کتاب پایان مجسمه ابراز داشت: پایان مجسمه عنوان روزنوشت‌های سال ۱۳۵۷ موسی کیخا، نویسنده کتاب بوده که جریانات و حالات مردم کاشان را در روزهای انقلاب روایت می‌کند.

موسی کیخا نویسنده و روزنامه‌نگار، پیش از انقلاب گزارش‌گر مبارزات انقلابی مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل بر علیه رژیم ستم‌شاهی بوده و روزنوشت‌های خود از اتفاقات سال‌های پایانی عمر رژیم سابق را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است.

آخرین گزار‌ش‌ها از این اتفاقات که نماد سقوط رژیم سابق است، سقوط مجسمه‌های شاه سابق ایران در میادین شهر‌ها بود که این مجسمه در کاشان در میدان ۱۵ خرداد فعلی  وجود داشت و در روزهای آخر عمر رژیم سابق و منتهی به انقلاب توسط مردم سقوط کرد.

کیخا همچنین بعد از انقلاب نیز در گروه جنگ جهاد حضور داشت و روایت‌گر حماسه‌های دلیرمردان دفاع مقدس بود.

در سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان ۲۷۶ ناشر و نمایندگی با بیش از ۶۳هزار عنوان کتاب حضور دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه تا تاریخ ۱۱ دی از ساعت ۱۵ الی ۲۱ از این نمایشگاه واقع در مصلی کاشان بازدید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.