کرونا گرفتن ننگ نیست/ ننگ رعایت نکردن حق الناس است

سیدمحمد حسینی پناه با ابراز تاسف از نگاه برخی از خانواده‌ها به بیماری کووید 19 گفت: کرونا یک بیماری جهانی است و ابتلا با آن زشت یا ننگ و عار نیست؛ زشت آن است که فردی با اهمال و عدم رعایت پروتکل‌ها سبب بیماری دیگران شود.

وی با انتقاد از خانواده‌هایی که ابتلا به کرونا را پنهان می‎کنند افزود: چندین بار پیش آمده که ما ابتلای یکی از افراد خانواده دانش آموزان را از دیگران شنیده ایم این درحالی است که وقتی یک نفر از خانواده دچار بیماری می‌شود خود خانواده باید به مدرسه اطلاع دهند و دانش آموز را به مدرسه نفرستند.

حسینی پناه گفت: گاهی خانواده‌ها می‌گویند خودمان درگیر بیماری هستیم و فرزندمان مبتلا نیست حال آنکه فرزندان می توانند ناقل‌های بدون علائم باشند. ممکن است این فرزند چند نفر دیگر را مبتلا کند و در نهایت منجر به ابتلای سالمند دارای بیماری زمینه‌ای شود.
مدیر مدرسه مشکات در پاسخ به این پرسش که برخی خانواده‌ها دغدغه تحصیل فرزندانشان را دارند گفت: سلامت دانش آموز و سلامت مردم از تحصیل مهم تر است. این عقب افتادن از درس را می توان جبران کرد. مشکل اصلی این است که برخی ابتلا به کرونا را ننگ می دانند. این موضوع باید فرهنگ سازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.