کودکان کار در کاشان ساماندهی می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی کاشان از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار در کاشان خبر داد و گفت: تمامی کودکان کار جمع آوری شده از اتباع خارجی بودند.

ام‌البنین متقی نژاد  ضمن اشاره به وجود کودکان کار در شهرستان کاشان اظهار داشت: جمعیت زیاد کودکان کار در این شهرستان به واقع به یک معضل اساسی تبدیل شده بود و بر همین اساس طرحی با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری، اداره اتباع کاشان، اورژانس اجتماعی و شهرداری کاشان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه کودکان کار در کاشان بیشتر در چهار راه‌های پرتردد فعالیت داشتند، افزود: این کودکان برای مسافران و رانندگان بومی مشکلات متعددی را ایجاد کرده بود و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با وجود چنین تیمی از ارگان‌های مربوطه، نسبت به ساماندهی این دسته از افراد اقدام کنیم، به نحوی که کودکان کار توسط عوامل انتظامی تحویل اورژانس اجتماعی شدند و حداکثر دو روز نگهداری در آن مرکز نگهداری شدند.

تشکیل پرونده برای کودکان کار با هماهنگی دادستان کاشان

رئیس اداره بهزیستی کاشان از تشکیل پرونده برای کودکان کار با هماهنگی دادستان کاشان و همکاری اداره اتباع فرمانداری خبر داد و ابراز داشت: با ساماندهی کودکان کار در کاشان، آمار وقوع سرقت به میزان قابل توجهی کاهش یافت در حالی که تا قبل از این اتفاق آمار وقوع سرقت رو به افزایش بود و بر همین اساس از تردد کودکان کار در اماکن شلوغ جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه تعداد کودکان کار در شهر کاشان به ۱۸ نفر می‌رسید، گفت: تمامی این کودکان از اتباع خارجی بودند و از آنجا که بهزیستی مسئولیت کودکان زیر ۱۲ سال دارای کارت شناسایی را بر عهده دارد، مسئولیتی در قبال کودکان فاقد این شرایط را ندارد.

 

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.