گزارش پیشرفت پروژه زیرگذر، هر سه‌ماه، یک‌بار به اطلاع مردم می‌رسد

مشکات آنلاین: شهردار کاشان گفت: هر سه ماه یک‌بار گزارش پیشرفت پروژه زیرگذر را به اطلاع مردم می‌رسانیم. باید پیش از آنکه شهر دچار بحران و مشکلات عمده شود به دنبال رفع آن بود همچنان که در مورد این پروژه نیز باید فرآیند اجرای آن سال‌ها قبل صورت می‌گرفت. / پروژه زیرگذر یک مطالبه عمومی است و این مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است. / «زیرگذر» از بی‌نظیرترین پروژه های‌ کشور در اخذ مصوبات قانونی است

 

هر سه ماه یک‌بار گزارش پیشرفت پروژه زیرگذر را به اطلاع مردم می‌رسانیم

سعید ابریشمی‌راد در برنامه رادیویی صبح سیلک، با اشاره به تصویب قرارداد پروژه زیرگذر در 19 خردادماه و آغاز رسمی پروژه در 21 خردادماه سال جاری، از ارائه گزارش به‌صورت سه‌ماهه در طول اجرای پروژه خبر داد.

وی با تشریح وضعیت بحرانی مسیر موجود در پروژه به‌عنوان محور شریانی درجه‌یک  و وجود سه تقاطع گفت: با در نظر گرفتن مسیر آغاز شده از بلوار خلیج‌فارس یا دارالسلام به میدان شهید منتظری، میدان حضرت ولیعصر(عج) و تقاطع شهید معمار با قطب راوندی شاهد سه گره در این مسیر هستیم که بر مشکلات ترافیکی در این محدوده افزوده است.

شهردار کاشان با اشاره به آغاز مطالعات این محور شریانی از 10 سال پیش و تصریح قانونی ضرورت تقاطع غیرهمسطح برای رفع گره در این مسیر عنوان کرد: باید پیش از آنکه شهر دچار بحران و مشکلات عمده شود به دنبال رفع آن بود همچنان که در مورد این پروژه نیز باید فرآیند اجرای آن سال‌ها قبل صورت می‌گرفت.

 

احداث 2200 متر محور جایگزین ترافیک برای پروژه زیرگذر

سعید ابریشمی‌راد اجرای پروژه زیرگذر هم‌زمان با روند معمول جریان ترافیکی و عبور و مرور را یکی از دشواری‌‌های کار دانست و گفت: علاوه بر این چالش، موضوع جابجایی تأسیسات شهری که تمامی آن متعلق به ده‌ها سال پیش و عمدتاً فرسوده هستند و توأمان نیازمند نوسازی به‌صورت هستند، دغدغه‌ای جدی به شمار می‌رود.

وی، همراهی شرکت تأسیسات هماهنگی با فرآیند اجرا و رعایت نظام زمان‌بندی پروژه را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای جابجایی تأسیسات و لزوم اجرای کاری اصولی، توافق‌نامه‌ای به‌منظور زمینی کردن سیستم برق‌رسانی شهر با شرکت توزیع برق استان اصفهان در روز نهم اردیبهشت منعقد شده است که برای اجرا نیازمند تصویب و ابلاغ شورای اسلامی شهر است که تسریع در این روند برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه و کاهش هزینه‌ها ضروری و سودمند خواهد بود.

شهردار کاشان، به تعیین مسیرهای جایگزین برای هدایت ترافیک نیز اشاره و عنوان کرد: از روز تصویب و ابلاغ قرارداد پروژه توسط شورای اسلامی شهر،دو محور جایگزین ترافیک به این منظور اختصاص یافت به‌گونه‌ای که به ازای دو کیلومتر پروژه زیرگذر، 2200 متر مسیر جایگزین شامل 1700 متر حکمت 69 و 500 متر خیابان شهید محمدی به‌عنوان راه جایگزین در این خصوص در نظر گرفته شد.

 

پروژه زیرگذر یک مطالبه عمومی است و این مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است

سعید ابریشمی‌راد با بیان اینکه پروژه زیرگذر از نظر پشتوانه مطالعاتی و مصوبات قانونی از بی‌نظیرترین پروژه‌ها محسوب می‌شود، پیشینه 10 سال کار مطالعاتی از سوی چند مشاور و تشکیل دو نوبت شورای ترافیک استان اصفهان آن هم با حضور دبیر شورای عالی ترافیک کشور را گواه این مدعا دانست.

وی در خصوص برخی شیوه‌های مطرح شده نظیر کوچک کردن میدان و تبدیل میدان به چهارراه و.. آن‌ها را مسکن‌های و روش‌های مقطعی برای حل مشکل ترافیک در این محور دانست و افزود: وقتی چند جریان حرکت در جریان‌های مختلف به نقطه‌ای می‌رسند، تبدیل به گره می‌شوند و طبیعتاً نقش شریان را می‌گیرند درحالی‌که چنین محوری یا نباید وارد گره شود و یا به این میزان نباید فاصله میان گره‌ها کم باشد.

او گفت: پروژه زیرگذر یک مطالبه عمومی است و این مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.