۶ تن مواد غذایی فاسد در کاشان کشف و معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف، جمع‌آوری و معدوم‌سازی ۶ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط واحد بهداشت محیط مرکز امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: مواد غذایی – آشامیدنی فاسد و تاریخ گذشته از یکی از انبارهای مواد غذایی شهرستان کاشان معدوم و متصدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

 مروجی، از همشهریان خواست از مراکز معتبر و فروش‌گاه محصولات دارای مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد متشکله، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید تهیه و خریداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را سریعا به سامانه 190 بهداشت گزارش نمایند.

هر از گاهی خبر از معدوم شدن مواد فاسد شده، تاریخ گذشته غیرمجاز و مهروموم شدن مغازه یا کارگاه و معرفی متولی آن به مراجع قضایی اعلام می‌شود، اما اعلام نمی‌شود که این مغازه، فروشگاه، یا کارگاه کیست؟ یا نتیجه پرونده قضایی او چه شد.

به نظر می‌رسد نقص چنین اطلاع‌رسانی، بخش عمده‌ای از پروسه کمک به فرایند سلامتی روانی جامعه را ناقص می‌گذارد و بیش از این‌که تاثیر مثبت داشته باشد، تاثیر منفی بر روان جامعه دارد.

پرسش عمده این است چرا ضمانت‌های اجرایی و امنیتی قوی برای این‌که کسی جرات چنین تخلفاتی را نکند وجودنداد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.