نمایش آثار سفال عباس اکبری در نمایش‌گاه «۵ کشور، یکی چشم‌انداز» ایتالیا

هفت اثر از سفالینه‌های فلزفام کاشان ساخته «عباس اکبری» در نمایش‌گاه «پنج کشور، یک چشم‌انداز» در ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

عباس اکبری درباره این آثار و نمایش‌گاه گفت: نخستین دوره از سلسله نمایش‌گاه «پنج کشور، یک چشم‌انداز» نمایش‌گر سفال‌های فلزفام هنرمندانی از پنج کشور در شهر گوبیوی ایتالیا ۲۴ شهریور گشایش یافته و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

عضو هئت علمی دانشگاه کاشان افزود: «آرتورو مورا» از اسپانیا، «جیامپیترو رامپینی» و «گرادزیانو پریکولی» از ایتالیا ،«جاناتان چیسول» از انگلستان، «جان کوژوال» از استرالیا و «عباس اکبری» از کاشان هنرمندانی هستند که هر کدام با هفت اثر رویکردهای متفاوتی از سفالینه‌های فلزفام را در این شهر تاریخی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

اکبری درباره آثار خود در این نمایش‌گاه گفت: سفال‌های به نمایش در آمده در این نمایش‌گاه در بردارنده لعاب‌های متنوع فلزفام همراه با خطوطی است که وی از هفت سال پیش آن‌ها را با به‌روز‌کردن گرافیک خطوط سفال‌های سده‌های میانه اسلامی کاشان به کار گرفته است.

استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان تصریح کرد: شهر تاریخی گوبیو در ایتالیا از جمله شهرهای تاریخی تولیدکننده سفال‌های مایولیکا همراه با تزیینات لعاب‌های فلزفام در جهان است.

اکبری افزود: سنت‌های نقاشی ایتالیایی روی ظروف سفالین مایولیکا با تزیینات لعاب‌های فلز‌فام شیوه‌ای منحصر به فرد و مختص این منطقه از دلایل مهم انتخاب این شهر برای نمایش نخستین دوره از این سلسله نمایش‌گاه‌ها است.

وی گفت: بافت شهری تاریخی گوبیو ایتالیا با قدمت بیش از ۵۰۰ سال و وسواس حفظ و نگه‌داری این ساختمان‌ها و وجود کارگاه‌های سفال و فروش‌گاه‌های سفال‌های عتیقه فلزفام و موزه این سفال‌ها از جمله جذابیت‌های این شهر است که با وجود کوچکی مساحتش آن را یکی از شهر‌های مهم حوزه‌های فرهنگی ایتالیا کرده است.

اکبری خاطرنشان کرد: سلسه نمایش‌گاه های «پنج کشور، یک چشم‌انداز» قرار است به ترتیب در شهرهای «مانیسس» در اسپانیا و «کاشان» که از جمله شهرهای سابقه‌دار این سفالینه‌ها هستند با نمایش آثار تازه‌ای از همین هنرمندان در دوسال آینده به نمایش درآید که «موسسه» کاشان، خانه سفال میزبان سال سوم این سلسه نمایش‌گاه خواهد بود.نمایش‌گاه ۵ کشور یک چشم‌‌انداز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.