1114 کیلو مواد غذایی در کاشان معدوم شد

هزار و 114 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و مشکوک به فساد در سه روز اول تعطیلات از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کاشان جمع آوری و معدوم شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این خبر گفت در بازدیدهای انجام شده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دو متخلف به مراجع قضائی معرفی و یک مرکز توزیع و فروش مواد غذایی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شده است.

 

«سید علی رضا مروج» از رسیدگی به ۱۰ شکایت مردمی ارسال شده به سامانه ۱۹۰ خبر داد و افزود: در این مدت پنج مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ۷۹ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۳۹۵ سنجش پرتال مواد غذایی انجام شده است و بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز به صورت مستمر از ابتدای تعطیلات نوروزی آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت شهروندان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ تماس گرفته و مورد را جهت رسیدگی گزارش کنند.

 

مروج در حاشیه بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از انجام ۴۷۵ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی این شهرستان‌ها خبر داد و گفت این تعداد بازدید در سه روز نخست تعطیلات انجام شده است.

 

وی ضمن اشاره به اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی در شهرستان کاشان گفت: افزایش نظارت‌های بهداشتی در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است و از ۲۰ اسفندماه تا پایان پانزدهم فروردین سال جاری به صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای اداری و تعطیلات با همکاری پرسنل بهداشت محیط اجرا می‌شود.

 

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.