مردم فهیم می‌دانند چرا شما این روزها دایه دل‌سوزتر از مادر شده‌اید

مجید شمس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور نشست شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۷ در پاسخ به نطق علی هاشمی‌طاهری،ضمن دفاع از  عملکرد شهردار کاشان طی یکسال گذشته، از وی خواست به‌خاطر بسیاری از عملکردهای خلاف و اشتباه دوره گذشته از مردم عذرخواهی کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، متن نطق مجید شمس به شرح زیر است
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودنده‌اند: مرا تعجب است از کسی که سخن گوید به آن‌چه، نه نفع دنیوی در آن باشد و نه اجر اخروی.

ریاست محترم شورای اسلامی شهر کاشان و همکاران محترم
سلام علیکم
خداوند بزرگ در آیه ۷۰ سوره احزاب می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوااللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا» (ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید)

پس از آن‌که امروز آقای علی هاشمی طاهری عضو محترم شورای اسلامی شهر مطالبی را قرائت کردند، بسیار متاسف و متاثر شدم از بابت این‌که یک فرد جانباز مدعی ارزشی، چگونه و برای چندمین‌بار به‌طور یک‌جانبه و مغرضانه مطالبی نادرست را، آن‌هم در جلسه رسمی شورای شهر و چهره به چهره با دیگر همکاران خود بر زبان می‌راند، سکوت را در این خصوص جایز ندانستم و بر اساس منویات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند ـ انسان زمانی که باید حرفی را بزند اگر نزند مسئول است ـ لازم دانستم چند جمله و مطالبی احتمالا طولانی را در پاسخ به اتهامات تکراری ایشان عرض کنم.

متاسفانه باید بگویم که آقای هاشمی طاهری در گزارش خود بار دیگر به جای انتقاد سازنده، نقد مخرب را در دستور کار خود قرار داده. ایشان بر اساس سوگندی که یادکرده، به‌جای این‌که تلاش و همت و تجربه خود را برای آن‌چه بر وظیفه‌اش نهاده شده و مکلف به انجام آن است، همه تلاشش را صرف مچ‌گیری از شهردار و شهرداری کرده و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

آقای هاشمی طاهری!
اگر قرار است از بابت عملکرد شهرداری از مردم عذرخواهی صورت بگیرد، در مرحله نخست باید به علت بسیاری از عملکردهای خلاف و اشتباه دوره گذشته از مردم عذرخواهی کنید، که متاسفانه برای یک بار حاضر به پذیرش آن‌ها نشده و قبول اشتباهات را نداشتید. شهرداری پیشین میراثی از انبوه مشکلات و معضلات گذشته را برای ما گذاشته است. ما پاسخ‌گوی مسائلی هستیم که نقشی در تصمیم‌گیری آن‌ها نداشتیم، اما وظیفه خود می‌دانم که وجدان عمومی را قانع کنیم .

شما در این مدت یک‌سال و اندی که گذشت، نه تنها سکوت پیشه نکردید، بلکه از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به «شهرداری» که منتخب موکلان این مردم است، و در یک فرایند کاملاً دموکراسی انتخاب شده است، بهره‌برداری کردید.

ما هرگز مخالف نقد و انتقاد سازنده نیستیم، بلکه با جان و دل آن‌را می‌خریم و معتقدیم ارزیابی یک‌ساله عملکرد شهرداری و شناخت نقاط ضعف و قوت آن می‌تواند چراغ راهی برای سه سال پیش رو باشد.  اما برادر من! شما نیز باید بدانید که انتقاد سازنده با توهین، افترا و کارشکنی بسیار متضاد است.

همکار محترم!
چرا شما فرافکنی می‌کنید؟ انصافتان کجاست؟ شما مجدداً امروز خواستار صورت وضعیت بدهی قبلی شهرداری شدید. بدهی‌ها که همان روز تودیع و معارفه توسط مسئولین وقت اعلام شد. گزارش و اسناد آن در حسابداری شهرداری موجود است و شهردار محترم در پاسخ به درخواست خودتان ریز آن را نیز اعلام نمود.

چرا شما بدهی شهرداری را چند ده میلیارد برشمرد‌اید؟ اما واقعیت این است که بدهی شهرداری از چند صد میلیارد تومان هم بالاتر است. با این تفاوت که بخش محسوسی از این بدهی‌ها در طول یک سال گذشته پرداخت شده است. بقیه پابرجاست، و حتی اگر شهردار محترم وقت، ایمان و اطمینان داشت که بدهی‌ها کمتر از این بوده است، ضمناً صورت وضعیت تحویل و تحول را امضاء می‌کردند.

شما پروژه عظیم و بزرگ زیرگذر تقاطع معمار- قطب راوندی تا بلوار خلیج فارس که طول آن ۱۸۰۰ متر می‌باشد (و نه 3 کیلومتر اعلامی حضرتعالی) را غیرکارشناسی اعلام کردید.

آخر چرا از یک طرف فریاد می‌زنید چرا کاری نمی‌شود؟ و از طرف دیگر کار بزرگی که تمام ضرورت‌ها، اولویت‌ها، نیاز مردم و معضل ترافیک آن مشهود بوده و مطابق کارشناسی، مهندسی و همه جوانب آن حدود ۱۰ سال است، حداقل توسط سه شهردار قبلی در دست اقدام بوده و حتی چندین قرارداد مطالعاتی و مشاوره توسط شهردار قبل در این خصوص منعقد گردیده را مخالفت می‌نمائید؟

جالب آن‌که همان مشاوران هم این تقاطع را غیرهمسطح و ضروری اعلام کرده‌اند و میلیون‌ها تومان پول این مردم در این مورد هزینه شده‌است، و هم‌اکنون پس از طی مراحل قانونی آن، و در یک مقایسه با سایر پروژه‌های قبلی، و تنها طرحی که مطابق طرح تفصیلی و جامع شهری می‌باشد را شما غیرکارشناسی می‌دانید؟

آخر کارشناسی شما چگونه است که همه آن‌چه را گفته شده و در سوابق موجود است را مردود می‌دانید؟ چرا بدون اطلاع و آگاهی سخن می‌رانید؟ حتی می‌توان این طرح را نیز از پروژه‌های نیمه‌کاره شهردار قبل اعلام نمود. شما از آزادسازی طرح سخن می‌گویید؟

مگر در دوره قبل، مشاور مربوطه طراحی و اجرای تقاطع غیرهمسطح معمار قطب راوندی را تایید نکرد؟ مگر شما با پیمان‌کار قرارداد نبستید و مراسم کلنگ‌زنی آن‌را تبلیغ و اعلام نکردید؟
مگر مشاور مربوطه برای آزادسازی فقط این نقطه و اجرای آن میزان آزادسازی را ۱۳ هزار مترمربع معین که معادل کل آزادسازی مسیر ۱۸۰۰ متر طول پروژه جدید می‌باشد را درخواست نکرد؟

خوب مسلم است این پروژه عظیم، آزادسازی هم دارد ولی با نظارت مشاور محترم به حداقل رسیده و حتما اقدامات لازم و قانونی در این خصوص توسط شهرداری و در زمان مقتضی انجام خواهد گرفت و به امید و لطف پروردگار قطعاً این پروژه عملی و اجرا خواهد گردید.

جناب آقای هاشمی طاهری!
شما را چه شده است که امروز نگران از بین رفتن چندین اصله درخت، در اجرای این پروژه بزرگ شده‌اید، در حالی که در این طرح، موضوع انتقال و جابه‌جایی درختان به‌طور خاص بر اساس تکنولوژی جدید و مشاور محترم دیده شده است و البته در اجرای آن تعدادی هم قطع خواهد شد.

اما چرا در زمانی که صدها و بلکه هزاران اصله درخت به‌طور شبانه و حتی با مخالفت و بدون اطلاع متولیان امر و هرگونه مجوز لازم در مسیرهای بلوار ۵ کیلومتری امام رضا (ع)، احداث و مرمت پارک چهل حصاران (بام شهر) ابتدای بلوار شهدای خزاق، میدان محمد رسول‌الله (ص) خیابان من درآوردی مصلی به طرف دانشگاه و مناطق دیگر که البته بعضاً ضرورت (اجرای عمرانی آن ایجاب می‌کرد) قطع شد، ولی فریادتان بلند نشد؟ انتقاد نکردید؟

ما مانده ایم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
در بسیاری از طرح های جدول‌گذاری و کف‌فرش‌ها چه درختانی که قطع و خشک نشد؟ داستان قطع درختان میدان شهدای ارشدی خزاق به بالا که علی‌رغم مخالفت شهردار وقت، با تحریک مردم از سوی شما قطع گردید! یادتان رفته است؟

متاسفانه باید بگویم در پس رفتارهای متناقض و برخوردهای دوگانه شما با شهردار قبلی و شهردار کنونی اسراری نهفته است و ما و مردم فهیم کاشان می‌دانیم که چرا شما این روزها دایه دل‌سوزتر از مادر شده‌اید؟

 جناب آقای هاشم طاهری!
شما در فرمایشات‌تان به پروژه کنارگذر شرقی (کمربندی شهید کریمی طاهری) اشاره کردید. ذکر این نکته که چرا شما در موضوع پروژه زیرگذر مورد نیاز داخل شهری که اجرای آن حق مردم این شهر است، می‌فرمایید: درست نیست با پول این مردم راه عبور ماشین‌های سنگین دیگر شهرها به عنوان احداث زیرگذر که جلوگیری از جان و مال مردم را در بر دارد هزینه شود، ولی در پروژه کنارگذر شرقی که هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد، داد و فریاد می‌زنید که چرا شهرداری آن‌را کامل نکرده است؟

 آقای هاشمی طاهری!
شهرداری دوره قبل تعهد زیرسازی و پل‌سازی ۱۰ کیلومتر از مسیر کنار‌گذر را از کدام حقوق مردم تقبل و بخشی از آن اجرا کرده؟ مگر شما نمی‌دانید آن 13 کیلومتر مسیر به‌عهده راه و شهرسازی از طول ۲۷ کیلومتر طول پروژه که به عهده آن‌هاست؟ از سال ۸۳ تاکنون علی‌رغم آن‌که مصوبه دولت مورد اعتماد خودتان «نهم و دهم) را دارد، هنوز به زمین مانده هیچ توجهی به آن ندارد.

حالا شما اگر داد و فریادتان به جایی می‌رسد، بهتر است برای اجرایی‌شدن این مصوبه که ۱۵ سال از آن می‌گذرد و دست‌بردهایی هم به آن زده شده، به مراجع قانونی مراجعه و حقوق مردم کاشان را بگیرید.

ناگفته نماند؛ شورا و شهردار محترم نیز در حال حاضر با عنایت به ضرورت اجرای کنارگذر، هزینه‌های انجام‌شده به جد موافق آن بوده و هم‌اکنون نیز شهرداری از هیچ تلاشی برای تسهیل در روند پیش‌رفت طرح و رفع موانع فنی و آزادسازی آن دریغ نداشته و حتی در طول دوره شهرداری جدید بیشتر از دوره گذشته پیش‌رفت عمرانی داشته است.

جناب آقای هاشمی طاهری!
حسن دلسوزی زیاد شما ما را نیز کشته است. با چه جسارتی به حفاری و کار بدون کارشناسی خیابان امیریه اشاره کردید؟ طرحی که حاصل ندانم‌کاری شما در دوره قبلی بوده و به عنوان یک رزومه و سابقه منفی برای شهرداری پیشین در تاریخ مدیریت شهری کاشان ثبت شده است و البته اگر نیاز باشد بار دیگر جزئیات مربوط به این اقدام دیمی که هیچ ضرورت، کارشناسی و مصوبه‌ای نداشت، در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

 آقای هاشمی طاهری
از بابت این‌که در این روز شدیدا غم‌خوار مردم و وضعیت شهرداری شده‌اید، از شما تشکر می‌کنم.
یادمان نمی‌رود دوره قبل، زمانی که می‌گفتید شهردار وقت هر آن‌چه را که به شورای شهر بیاورد و روی میز، جلو من بگذارد، همه را چشم‌بسته امضاء می‌کنم.
ای کاش این دوره اگر از یکی از این طرح‌های مطالعاتی و کارشناسی‌شده پیشنهادی حمایت نمی‌کردید،حداقل به مخالفت شدید با آن برنمی‌خواستید.

شما امروز در ادامه به چندین طرح و پروژه اشاره و به گونه‌ای وانمود کردید که انگار شهرداری در این خصوص دست روی دست گذاشته و هیچ کاری صورت نگرفته است
آخر انصافتان کجاست؟ چندین پروژه تکمیل یا در دست اقدام و پیش‌رفت خوبی هم داشته است. مضافاً مجدداً اعلام می‌کنم ما امروز پاسخ‌گوی مسائلی هستیم که حتی شورای شهر قبل نیز نقشی در تصمیم‌گیری آن‌ها نداشته است.

بخشی از طرح‌ها تنها کلنگ آن، آن‌هم بدون هیچ مصوبه و بودجه به‌زمین‌خورده و بعضی از آن‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد انجام کار. ولی اکثریت بالای کار پروژه و معضلات موجود آن باقی مانده‌است.

شما همچنین خواستار اتمام طرح بزرگ بلوار صنعت به میدان حضرت معصومه (س) شدید. یقیناً این طرح از آمال و آرزوهای ما و همه مردم عزیز به‌ویژه مردم خوب راوند هم هست و ما نیز از جنابعالی راغب‌تر و حریص‌تر برای اتمام و بهره‌برداری از آن هستیم. اما آقای هاشمی! مگر هر چیزی و هر پروژه‌ای با حرف‌زدن و شعاردادن درست می‌شود؟

آیا شما می‌دانید، حتی زیرسازی بخشی از این مسیر که قبلا انجام‌شده، هم‌اکنون توسط مالکین آن توقیف شده است؟ آیا می‌دانید مشاور طرح تفصیلی آن‌را تایید نکرده‌اس؟ آیا می‌دانید گره‌های اصلی و فنی و آزادسازی کلان آن در قسمت‌های متعدد، هنوز یا بر جا مانده و حل آن مستلزم فرآیند امور توافق‌نامه حقوقی و قانونی خواهد بود؟ و از طرفی هزینه‌های بسیار بالا و چندین برابر هزینه انجام شده را می‌طلبد؟

البته شهرداری هم‌اکنون نیز پیگیر جدی امور فوق بوده، چندین مورد را مرتفع نموده و در روند اجرای کامل آن مکلف و مسئول می‌باشد.

همکار خوب من!
شما بار دیگر به موضوع فرودگاه اشاره کردید. از خیلی مسائل و معضلات واقعی که درباره فرودگاه گفته شد و یا ناگفته مانده‌است بگذریم. اما در یک جمله آیا شما به مردم گفته‌اید که در دوره مدیریت قبلی شهرداری، سالن انتظار چندمیلیاردی فرودگاه را در ملکی که متعلق به شهرداری نیست، احداث کرده‌اند و اکنون باید ماهانه چند ده میلیون تومان اجاره آن ملک از جیب مردم پرداخت شود؟ در حالی که می‌شد این سوله در زمین ملکی شهرداری، جنب همان محل ساخته و در هزینه اضافی اجاره صرفه‌جویی شود.

همین محل استقرار سالن ترمینال، بدون مطالعه و کارشناسی در مسیر سیلاب احداث شده و دو نوبت تاکنون تا ارتفاع ۳۰ سانتی سیلاب سالن را گرفته و خسارت بالایی را بر جای گذاشته است.

همکار ارجمند، دلسوز نیروی انسانی شهرداری، جناب آقای هاشمی!
پرسنل و کارکنان شهرداری، بخشی از خانواده بزرگ ما در شهرداری هستند و ما هم به یقین می‌دانیم پرداخت حقوق به‌وقت پرسنل شهرداری، وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست. اما هر کسی نداند، ولی شما خوب می‌دانید که در دوره قبل هم حقوق بخشی عظیم از پرسنل شهرداری، نیروی های خدماتی و سازمان‌های وابسته و فضای سبز و مشاورین بین دو ماه، چهارماه تا شش ماه و بالاتر تا دوازده ماه هم معوق بوده، اما صدای اعتراضی از شما نشنیدم، حال سوالی که مطرح می‌باشد این است که کارکنان امروز شهرداری همان کارکنان دیروز هستند؟ و هاشمی‌طاهری عضو کنونی شورای شهر همان طاهری دوره قبل است؟

پس چرا در دوره مدیریت ۴ ساله قبلی، بدین شکل ولو یک‌بار از شما در اعتراض به معوق‌ماندن حقوق کارکنان صدایی شنیده نشد؟ اما امروز خود را داعیه‌دار طرفداری از پرسنل شهرداری می‌دانید؟ تفاوت این دوره با دوره قبل این است که قبلا بعضی واحدها به‌روز و با حداقل معوق داشتند، و بعضا 6 ماه، ولی در این دوره، یک‌سان‌سازی شده و تبعیضی وجود ندارد و اگر هم الان سه ماه حقوق معوق است، هم شرایط مالی متفاوت‌تر از قبل است و هم به طور میانگین بستانکاری همه پرسنل چندان تفاوتی با قبل وجود ندارد.

جناب آقای هاشمی طاهری!
باید خدمت شما عرض کنم که در دوره قبل یک‌هزار نفر نیرو به شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط اضافه و تزریق نشده است، بلکه دقیقاً ۱1۳۳ نفر برابر اعلام آماری که توسط امور اداری شهرداری تهیه و از سوی شهردار محترم به اطلاع اعضاء رسیده، اضافه شده است، (اگر نیازی هست من همین الان جدول مربوطه را به شما نشان دهم)، این تعداد نیرو در دوره مدیریت قبلی بدون سازوکار قانونی، لزوم کارشناسی، غیر تخصصی و مجوزات لازم جذب شده‌اند و صد البته که خود شما نیز اذعان داشتید حدود یک‌صد نفر از آنان را شخصاً معرفی و مشغول به‌کار نموده‌اید!

 آقای هاشمی طاهری!
شما در بیانات شیوایتان به شهردار محترم اشاره کردید که مگر با توجه به علم و آگاهی که از وضع موجود داشتند، و اعلام هم کردند، زمام امور را به دست نگرفته‌اند؟ (بله شهردار محترم از همه مسائل مالی و مشکلات شهرداری کاشان آگاهی داشتند و بارها هم آن‌ها را اذعان نمودند) اما او یک نکته را نمی‌دانستند و اخیراً به آن پی بردند و آن این‌که عضو و یا احدی از اعضای شورا از هیچ تلاشی برای کارشکنی و مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی در مسیر پیش‌رفت امور شهر و شهرداری دریغ نمی‌ورزند و به‌جای مساعدت و همراهی، ـ چون از او خوشش نمی‌آید ـ همه کارها و خدمات او باطل و مردود است.

من نیز مانند شما تاکید می‌کنم حال و احوال شهرداری چندان خوب نیست. ای کاش دیروز که صدها نیروی انسانی مازاد و غیرمرتبط با نیاز شهرداری را به مدیریت شهری تزریق کردید، و یا ده‌ها پروژه غیرضروری و بدون قرارداد که هم‌اکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان اسناد بین‌راهی آن روی دست شهرداری مانده است، فکر چنین روزهایی نیز بودید.

جناب آقای علی هاشمی!
بحران مالی امروز شهرداری، یک موضوع کشوری و سراسری است و این مهم را هر شهروندی به‌سادگی می‌داند و این‌جانب هم عین فرمایش شما را اعلام می‌کنم که بیایید به‌خاطر سوگندی که یادکردیم، بر رسالت و بر خدمت به مردم پافشاری کنیم و دسته‌بندی‌ها را در شورا کنار گذاشته و دست از لجبازی‌ها و ….. برداریم. ولی اضافه می‌کنم؛ حقیقت‌ها را هم برای مردم بازگو کنیم. اعتماد و مشارکت آن‌ها را مهم بدانیم.

به شهردار و تیم شهرداری کمک کنیم و از سنگ‌اندازی در مسیر پیش‌رفت شهر دست برداریم. مخالفت‌هایی که از زمان تغییر شهردار آغاز شده، و برخی تحمل آن‌را نداشتند و اعلام خرما‌خوردن کردند، را کنار بگذاریم و شما هم باید بدانید که ما نیز برای ارزیابی عملکرد یک‌ساله شهرداری و مقایسه آن با دوره مشابه آمادگی داشته و داریم.

ولی شما چرا در زمان گزارش عملکرد مالی یک‌ساله جدید شهرداری، به خاطر عملکرد خوب شهرداری تاب نیاورده و جلسه را ترک کردید؟
در اینجا لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های خوب و ستودنی جناب آقای مهندس ناظم رضوی شهردار پیشین کاشان صمیمانه تشکر و قدردانی کنم. امیدوارم ایشان در هر سنگری از خدمت به مردم هستند موفق و موید باشند.

اما ما باید بدانیم و باور کنیم که مسئولیت سنگین شهرداری کاشان اکنون بر عهده شهردار توا‌نمند و توانایی به‌نام ابریشمی‌راد است. امروز یقین و اطمینان ما به توان‌مندی و توانایی شهردار محترم بسیار بیشتر از قبل شده، انتخاب آقای دکتر سعید ابریشمی‌راد به عنوان شهردار کاشان از سوی اکثریت اعضای شورا را انتخاب آگاهانه، مدبرانه و کاملا به‌جا می‌دانیم و از بابت این انتخاب به خود می‌بالیم و امیدواریم که نزد خداوند و خلق خدا شرمنده نخواهیم بود.

ما به عنوان اکثریت اعضاء شورای شهر و همچنین ریاست محترم شورا و حتماً سایر اعضای شورا بار دیگر حمایت قاطع خود را از شهردار محترم اعلام می‌داریم. قوی‌تر و راسخ‌تر از گذشته ایشان را در مسیر توسعه و پیشرفت کاشان کمک می‌کنیم.

اما توصیه برادرانه حقیر به شما برادر جانباز، ایثارگر و ارزشی جامعه که هم پایه و هم‌سابقه عضویت در شورا را داریم و به خود و سایر همکاران بزرگ‌وار این است که: باید از افراط و تفریط دوری کرد. هیچ کاری با داد و فریاد درست نمی‌شود. باید هم‌دل و هم‌صدا، هم‌راه و هم‌راز برای توسعه و پیش‌رفت شهر و رفع مشکلات موجود تلاش کنیم.

با تمکین به قانون و حرمت آراء مردم، منویات مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه کنیم. حداقل به میزان دریافت حق‌الجلسه حضور در جلسات شورا، خدمت و انجام وظیفه کنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم، به تصمیم اکثریت و عرف دموکراسی تن دهیم. گفتمان‌مان را با مردم این ولی‌نعمتان خود  و موکلانی که به ما اعتماد کردند، تحریک‌آمیز قرار ندهیم. آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب نکنیم و باور کنیم شاید دیگر فرصتی برای خدمت به مردم نخواهیم داشت و از این لحظات طلایی که خداوند سبحان برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار داده است، بهترین استفاده را ببریم که مردم آگاه و فهیم کاشان از ما هیچ انتظاری غیر از این مهم ندارند، ما باید در انجام وظایف خود، طوری عمل کنیم تا پس از پایان این دوره شرمنده موکلین خود، وجدان کاری و نارضایتی خداوند سبحان قرار نگیریم انشاءالله.

از محضر ریاست محترم شورا و دیگر اعضای ارجمند به‌خاطر وقتی که در اختیار بنده قرار دادند و مرا تحمل کردید صمیمانه تشکر می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
مجید شمس 19 آبانماه 1397

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.