پاسخی به «حکایت تخریب‌چی‌ها و چند سوال از آقای نماینده»

شب گذشته یادداشتی با عنوان «حکایت تخریب‌چی‌ها و چند سوال از آقای نماینده» به قلم محمدعلی خرمی مشکانی در نقد عملکرد حامیان رسانه‌ای سیدجواد ساداتی‌نژاد نصرآبادی در مشکات آنلاین منتشر شد که بلافاصله با اعتراض چند نفر از حامیان این نماینده مجلس شورای اسلامی روبرو شد.

 

در این قسمتی از این یادداشت ضمن انتقاد از سکوت آقای نماینده در برابر تخریب‌ و تهدید منتقدان توسط تیم رسانه‌ای حامی وی، خطاب به نماینده کاشان و آران و بیدگل آماده بود:  آیا حقیقتا شما خود را معصوم می‌دانید؟ باور این توجیه که رفتار و گفتار این افراد به مجموعه تحت مدیریت شما ربطی ندارد بسیار سخت است اما اگر چنین ربطی وجود نداشته پس چرا اخبار دست اول دفتر شما در شبکه‌های تحت اداره این افراد منتشر می شود و چرا شما هیچ وقت از رفتار آنان برائت نجستید؟تا کی باید دیگران به جای شما پاسخ انتقادات را بدهند؟ آیا در این روزها که به انتخابات نزدیک می‌شویم بهتر نیست گزینه پاسخگویی به منتقدان به همراه احترام متقابل را هم تجربه کنید؟

ساعت 12:47 دقیقه امروز، یکی از کارمندان صدا و سیما که از حامیان آقای نماینده است، با شماره‌ تلفن ثابتی از تهران با مدیرمسئول مشکات آنلاین تماس گرفت و از وی خواست متنی را که به عنوان جوابیه نوشته است منتشر کند.

هرچند که مطالب مشکات آنلاین خطاب به شخص آقای نماینده و پیشنهاد به وی است و جوابیه ارسال شده هم حاوی مطالب خلاف واقع نسبت به مشکات آنلاین است اما به دلیل پایبندی این رسانه به حفظ اصول اخلاقی و دفاع از آزادی بیان و حرمت به هم صنف بودن این کارمند صدا و سیما با اصحاب رسانه عینا  متن منتشر می شود و حق پاسخگویی به ادعاهای مطرح شده را برای خود محفوظ می‌دانیم.

 

متن کامل ارسال شده بدین شرح است:

بسمه تعالی
آقای خرمی مشکاتی
مدیرمسئول مشکات آنلاین

بنده حسین قطنی باف یک کاشانی مثل میلیونها ایرانی عضو شبکه های اجتماعی بدون اتکا به عنوان شغلی خود و بیزار از استفاده ابزاری با القاب رایج نظیر دکتر ، مهندس ، فعال رسانه ، کنشگر ، خبرنگار و … که برخی برای معرفی خود در کنار امضایشان به آن نیاز دارند ، تعجب می کنم چطور با ندیدن و نخواندن گفتگوی اینجانب با آقای سعید غلامیان برزکی ، نتیجه گرفته ای که این گفتگو بر سر افزودن پسوند نصرآبادی به نام خانوادگی آقای ساداتی نژاد بوده است ؟! و در ادامه اعلام کرده ای اصحاب قلم را در تلگرام تهدید می کنم و مورد حمله کلامی قرار می دهم ؟!
اولا تنها یکی از سرفصل های یادداشت بنده خطاب به آقای غلامیان برزکی پرهیز از اختلاف افکنی با برانگیختن حساسیت های قومی و محلی و توصیه به بزرگ دیدن اقلیم و تمدن پهناور کاشان بوده است .
ثانیا ادعای موهوم جنابعالی در خصوص تهدیدگری بنده هم اگر صحت داشت ، در ارائه و انتشار مستندات آن لحظه ای دریغ نمی کردی !
ثالثا اگر الگوسازی یک زن نیمه برهنه بوکسور ، خوراک فرستادن برای آمدنیوز ، بدل سازی نماینده مهجور دوره ستمشاهی به قصد تخریب نماینده فعلی ، جنجال آفرینی و اختلاف افکنی بین مردم دو شهر بر سر استقرار یک چادر گردشگری ، ادعاهای خلاف واقع و انتساب های ناصحیح به افراد ، اخلال و حاشیه سازی برای طرح تشکیل استان جدید در مصاحبه با مخالفان آن و … آفند شماست بدیهی است یادداشت های بنده ، پدافند و خنثی کننده این اقدامات آفندی علیه کاشان و منافع مردم کاشان و آران و بیدگل است.
رابعا کسی که با نقد منتقد مواجه می شود، ناراحت نمی شود و به جای پاک کردن صورت مسئله، سعی در حل آن خواهد داشت. متاسفانه شما خودتان را منتقد مشفق نماینده می خوانید در حالیکه کينه ورزی و بدبينی تان نسبت به نماینده مردم و عملکرد او اظهر من الشمس است .
کسی که قرار است توده های مردم را آگاه نماید، باید دارای دانش و مهارت نقد باشد و باید طوری سخن بگوید که نقد و آسیب شناسی و دیدن عیوب ، تبدیل به پمپاژ ناامیدی و کينه ورزی و بدبينی نشود .
نقد مناط و معيار دارد و ناقد نیازمند تخصّص و مهارت در این زمینه است تا سخن خود را در ساختار و چارچوب نقد مطرح کند ، چیزی شبیه به نقدهای آقای صادق صدقگو یا آقای علی فلاحیان که عاری از بی حرمتی و تخریب علیه افراد است.
باید نگاه سازنده در مقابل عيوب و ایرادها داشت ، فرق بين نق زدن و نقد کردن مثل فرق عيب جویی و امربه معروف و نهی از منکر است ‌‎؛‎ آن خراب می کند و این می سازد ، پس ادبیات نقد را بیاموزید تا با ادبیات پدافندی مواجه نشوید .
حسین قطنی باف»

 

 

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    قطنی باف تو … شو … هستی دومی نداری. خودتو دانای کل میدونی. سکوت کنی کسی نمیگه لالی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.