آغاز ثبت‌نام کشت قراردادی در کاشان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از آغاز ثبت‌نام کشاورزان این شهرستان برای کشت قراردادی خبر داد.

به گزارش مشکات آنلاین به نقل از ایسنا «علی محلوجی» بیان کرد: مزیت کشت قراردادی و تحویل آن به مراکز خرید دولتی تخفیف فراگیر حق بیمه کشاورز و زمان دریافت آن همراه با جایزه کرایه حمل محصول است.

وی گفت: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی مشارکت کنند، از تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه سهم کشاورز در تعرفه خاص کشت قراردادی استفاده می‌کنند که این مبلغ نیز از محل قیمت خرید محصول برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه کرایه حمل،‏ انتقال دانش و فناوری و آموزش کشاورزان طرف قرارداد با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی از دیگر حمایت‌ها و مشوق‌های کشت قراردادی است.

محلوجی گفت: سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی(سامکا)، فرایند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در حوزه کشاورزی را ایجاد می‌کند و داده‌ها یا اطلاعاتی که می‌تواند مبنای مکانی داشته باشد در این سامانه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مدیریت عرضه دام در کاشان، بیان کرد: میدان دام کاشان به عنوان یکی از مراجع اصلی تأمین دام در شهرستان، ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ رأی دام سبک و سنگین را دارد که در عرضه و ساماندهی دام این شهرستان در چرخه سالم اقدام مؤثری بوده است.

 

 

 

مشکات آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 اینستاگرام / تلگرام  / ایتا / بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.