پیدا شدن لاشه خودروی سرقت شده قم در انتهای بخش مرکزی کاشان

خودروی پرایدی که آبانماه در قم سرقت شده بود، امروز توسط شهروندان مشکات در کوه‌های آخرین نقطه بخش مرکزی کاشان پیدا شد.

شهروندان مشکاتی که امروز برای تماشای برف به منطقه گردشگری تخت زن و مرد این شهر رفته بودند، با خودروی پرایدی روبرو شدند که اجزاء مختلف آن از هم جدا و در دامنه کوه رها شده بود. یک شاهد عینی به مشکات آنلاین گفت موتور ماشین به صورت کامل جدا سرقت شده بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان در پاسخ به پیگیری مشکات آنلاین گفت این خودرو آبانماه در شهر  قم سرقت شده و پس از تماس شهروندان بلافاصله ماموران کلانتری مشکات در محل حاضر شده‌اند. با صاحب خودرو برای حضور در  کلانتری مشکات و پیگیری امور قضایی تماس گرفته شده است.

محمدحسین تقوایی گفت: سارقان در برخی سرقت‌ها به دنبال قطعات و لوازم خودروها هستند؛‌برخی سارقان نیز برای ارتکاب جرائم دیگر، خودرو را سرقت می‌کنند؛ مثلا خودرو را می‌دزدند و از آن برای انتقال موادمخدر استفاده کرده و بعد آن را رها می‌کنند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از خودروهای مدل پایین، ابزار سرقت یا مورد استفاده برای اقدام جرم دیگری هستند که در سه روز اول بعد از سرقت کشف می‌شوند. دسته دیگر خودروها را اوراق می‌کنند یا به اصطلاح لخت می‌کنند این‌ها هم بعد از پروسه یک ماهه بعد از سرقت پیدا می‌شوند یعنی لوازمش را باز می‌کنند و لاشه ماشین را رها می‌کنند؛ این دسته سرقت‌ها با هدف سرقت قطعات انجام می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان تصریح کرد: افراد تا حد امکان خودرو را در پارکینگ پارک کنند، اما اگر مجبور به پارک در کنار خیابان هستند یا برای خرید به جایی رفته‌اند باید خودروی خود را به تجهیزات مانند دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال تجهیز کنند.

تقوایی گفت: گذاشتن وسائل باارزش در خودرو، باعث ایجاد انگیزه برای سارقان شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک نظیر وجود خودروهای رها شده در سطح محلات، مراتب را بلافاصله از طریق شماره تماس ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

 

مشکات آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 اینستاگرام / تلگرام  / ایتا / بله

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.