جشن امضاء کتاب با طعم کتاب‌گردی

جشن امضای کتاب‌های کودک و نوجوان، با حضور مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با نخستین نشست باشگاه‌های کتاب‌خوانی زبان‌های خارجه در پنج‌شنبه ۱ آذرماه ۹۷ در کتاب‌فروشی ساربوک کاشان برگزار شد.

به گزارش کاشلان آنلاین در خلال این آیین «علی‌اصغر سیدآبادی» گفت: در ترویج کتاب‌های خوب و در فعالیت‌های فرهنگی، حرکت‌های خودجوش مردمی مثل برنامه‌ای که امشب در این‌جا برگزارشد، قطعا نسبت به اقدامات دولتی تأثیر بیشتری بین عموم جامعه خواهد داشت، البته به این معنی نیست که دولت حضور نداشته باشد، یا حمایت نکند، اما کار اصلی باید توسط مردم انجام شود.

این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان تأکید کرد: اگر پدر و مادر برای بچه‌ها کتاب بخوانند، همزمان که او از داستان لذت می‌برد، و ارتباط عاطفی خانواده با بچه‌ها تقویت می‌شود، کودک با کتاب هم بهتر انس می‌گیرد.

سیدآبادی در حاشیه این آیین، با کودکان و نوجوانان حاضر گپ‌وگفتی صمیمانه داشت و ضمن معرفی آثارش به خوانش بخش‌هایی از داستان‌های خود پرداخت و در پایان کتاب‌هایش را برای علاقه‌مندان امضاء کرد.

برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و باشگاه‌های کتاب‌خوانی جزو طرح‌های ترویج کتاب است که دبیرخانه پایتختی کتاب کاشان با همکاری دستگاه‌‌هایی از جمله شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از دستگاه‌های دیگر در سطح منطقه فرهنگی کاشان برگزار می‌کند.

کاشان در سال ۹۷ به عنوان «پایتخت کتاب ایران»‌ انتخاب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.