از حسین محلوجی و سیف‌الله امینیان دو چهره گردشگری در کاشان تجلیل شد

همزمان با برگزاری همایش ملی ایساک از «حسین محلوجی» وزیر اسبق معادن و فلزات در دولت سازندگی و نماینده دوره‌های نخست مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی،  و  «سیف‌الله امینیان» دو چهره شاخص احیا، گسترش و توسعه صنعت گردشگری در کاشان تجلیل شد.

به گزارش پورتال خبري كاشان در این همایش از «حسین محلوجی» وزیر اسبق معادن و فلزات در دولت سازندگی و رییس بنیاد فرهنگ کاشان و «سیف‌الله امینیان» مدیر اسبق اداره میراث فرهنگی و اداره کار کاشان، مدیرکل اسبق میراث فرهنگی اصفهان، و مشاور و معاون رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت اصلاحات و دولت نهم، و… به پاس سال‌ها تلاش و زحمت برای توسعه گردشگری کاشان و ایران قدردانی شد.

سیف‌الله امینیان در سخنانی این همایش گفت: در دوره‌ تمام مسوولان برای توسعه گردشگری دست به دست هم دادند تا امروز بتوانیم کاشان را قطب گردشگری ایران بدانیم.

وی با اشاره به آغاز بازسازی خانه‌های تاریخی در کاشان در دهه ۷۰ گفت: با مساعدت دولت در زمانی که محلوجی وزیر معادن و فلزات بود، اعتبارات بازسازی خانه‌های تاریخی تاریخی تامین شد.

وی با اشاره به همراهی آیت‌الله یثربی امام جمعه فقید کاشان گفت: در هنگام بازسازی خانه عامری‌ها خانه ای که در خیابان گم شده بود، دوباره از خیابان بیرون آمد تا برای نخستین‌باردر ایران اتفاق افتاده باشد.

امینیان تصریح کرد: کاشان وقتی خانه‌های تاریخی را مرمت کرد که گردشگری نداشت ولی در زمان مسولیت «سید محسن امامی» در مناطق آزاد برای نخستین‌بار در جشنواره‌ای آثار تاریخی کاشان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین دوره جشنواره گل و گلاب در سال ۸۰ در قمصر برگزار شد و این جشنواره در تبدیل کاشان به شهری گردشگرپذیر کمک شایانی کرد.

امینیان با تمجید از برگزاری همایش ملی ایساک گفت: برگزاری همایشی مرتبط با گردشگری و با شرکت افراد تاثیرگذار در توسعه این صنعت در کاشان اقدامی شایسته بود.

در همایش ملی ایساک، مسوولان کشوری و استانی از جمله «علی مقدس‌زاده» معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان، و «سید محسن امامی» مشاور معاون رییس جمهور در سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.