برگزاری دوره آموزشی فرماندهی برای آتش‌نشانان کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، از برگزاری دوره آموزشی فرماندهی تیم عملیاتی این سازمان در سطح پیش‌رفته خبر داد.

به گزارش شهرداری کاشان، محمدمسعود چایچی گفت: این دوره آموزشی برای ۳۵ نفر از فرماندهان شیفت و پرسنل عملیاتی این سازمان، به صورت تئوری و عملی در چهار روز و در ۳۲ ساعت برگزار شد.

چایچی افزود: این دوره آموزشی با هدف ارتقای کیفیت عملکرد، توان‌مندی و افزایش توان علمی، عملیاتی و دانش تخصصی فرماندهان و پرسنل عملیاتی سازمان در زمینه فرماندهی در عملیات، اطلاع و آگاهی از آخرین روش‌های فرماندهی و اهمیت نقش فرماندهی در حوادث و آتش‌سوزی‌ها برگزار شد.

به گفته چایچی؛ ایستگاه‌های آتش‌نشانی و نحوه استقرار آن، مدیریت حوادث غیرمترقبه، شناخت شهر از جهت استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی، اطفای حریق و نیروهای امدادی، استانداردهای مدیریت آتش‌نشانی اضطراری، اصول مدیریت بحران، سامانه فرماندهی حوادث ICS، و تشریح اصولی سیستم مدیریت حادثه، بخش از سرفصل‌های این دوره آموزشی بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان به دیگر سرفصل‌های این دوکره اشاره کرد و افزود: تشریح نواحی کلیدی یک ساختار فرماندهی حادثه، مشخص‌نمودن نقش و مسئولیت‌های پرسنل و مدیرناظر در یک حادثه، روش‌های اجرایی استاندارد (SOP)، روش‌های عملیات استاندارد، فرمانده عملیات (FGC)، وظایف تیم عملیاتی، فاکتورهای مربوط به صحنه آتش‌سوزی، استقرار دستگاه‌ها و تجهیزات، و مراحل استاندارد عملیات ایمنی از دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی بود.

چایچی گفت: این دوره آموزشی در دی‌ماه ۹۷ در ساختمان شهدای آتش‌نشان این سازمان برای آتش‌نشانان کاشان برگزار شد..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.