افزایش کرسی‌های استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی/ آران و بیدگل از کاشان جدا می‌شود

بر اساس طرح مجلس شورای اسلامی برای افزایش نمایندگان ، با جدا شدن حوزه انتخابیه آران و بیدگل از حوزه انتخابیه کاشان، یک نماینده به تعداد نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزوده می شود.

 

جدایی حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل موافقان و مخالفان بسیاری دارد. موافقان وجود نماینده مستقل را حق مردم آران و بیدگل می‌دانند و مخالفان معتقدند وجود دو نماینده مشترک برای هر دو حوزه انتخابیه سبب هم‌گرایی بیشتر آنان به ویژه در طرح استان شدن کاشان می‌شود.

 

همچنین در این طرح دهستان دره شور از توابع بخش وردشت شهرستان سمیرم از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان جدا و به حوزه انتخابیه سمیرم ملحق می‌شود.

 

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی متن کامل گزارش این کمیسیون درباره طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 30 فروردین 1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را قرائت کرد.

 

به گزارش تسنیم متن کامل تغییرات حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان در این طرح بدین شرح است:

 

استان اصفهان:

با افزایش دو نماینده به تعداد نمایندگان استان اصفهان، حوزه های انتخابیه آن به شرح زیر اصلاح می شوند:

الف- حوزه «آران و بیدگل، منطبق بر حوزه جغرافیایی شهر آران و بیدگل، بخش مرکزی، بخش برزک و بخش کویرات با اختصاص یک نماینده ایجاد می شود.

ب- نام حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل» به حوزه «کاشان» اصلاح می گردد.

پ- دهستان دره شور تابع بخش وردشت شهرستان سمیرم از حوزه انتخابیه «شهرضا و دهاقان» منتزع و به حوزه انتخابیه «سمیرم» ملحق می شود.

ت- نام حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان و دهستان دره شور به شهرضا و دهاقان، اصلاح می شود.

ث- تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «اصفهان» از پنج نفر به شش نفر افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.