تعویض‌ها می تواند سرنوشت بازی را تعیین کند

«محمدرضا پرکاس» مربی و مدرس فوتبال معتقد است تعویض‌های برانکو و شفر در هشتاد و ششمین شهرآورد سرخابی‌های پایتخت می‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه این رقابت داشته باشد.

 

پرکاس کارشناس و مربی لژیونر ایرانی_آلمانی است و مدرک مربیگری پرولایسنس (حرفه ای Pro) از یوفا دارد. او امروز در شبکه‌ی جام جم بازی شهرآورد را تحلیل می‌کند.

 

این مربی به پرسش خبرنگار مشکات آنلاین درباره شهرآورد هشت و ششم پاسخ داده است:

در هر دو تیم بهترین بازیکن‌های داخلی لیگ ایران حضور دارند و همین باعث شده که این دو تا تیم بتوانند بازی‌های خیلی خوبی را از خودشان نشان بدهند، یا بردهایی را با گل‌های زیادی داشته باشند.

 

در خط دفاع و خط حملة هر دو تیم نفراتی هستند که تأثیرگذارند.

 

دروازه‌بان‌های هر دو تیم از بهترین‌ها هستند، ولی تجربة رحمتی می‌تواند برای آن در کنترل بازی، زمانی که گل جلو هستند، یا گل عقب هستند به درد تیم استقلال بخورد.

 

هر دو تیم از جناحینشان رونده هستند و سعی می‌کنند که از جناحین نفوذ و ارسال کنند.

 

در ارسال‌ها هر دو تا دروازه‌بان خروج ندارند، یعنی بیشتر روی خط می‌ایستند ولی برای دفاع و نحوة سر زدن تیم پرسپولیس خط دفاعش از نظر قدرت هوایی برای دفع توپ‌ها قوی‌تر است.

 

به نظر من بازیگردان‌های استقلال شجاعیان و جپاروف هستند که از وسط مرکز این طراحی حمله را انجام می‌دهند.

 

ولی طراحی حمله پرسپولیس بیشتر از سمت وسط به جلو، یعنی علیپور و امیری انجام می‌دهند.

 

پس اگر بازیکن‌های پرسپولیس بخواهند خط هافبک استقلال را از کار بیندازند باید یا یارگیری «من تو من» یا منطقه‌ای بکنند. ولی یارگیری من تو من در برابر شجاعیان و جپاروف یک مقدار مشکل است چون بازیکن‌هایی هستند که تکنیک بالایی دارند.

 

و نظرم این است که آن‌ها باید منطقه‌ای بسته بشوند. حتی اگر شده با خطا هم آن‌ها را کنترل کنند باز هم برای پرسپولیس مناسبت‌تر است چون مسافت خطایی که انجام می‌شود نسبت به دروازه‌شان دورتر است.

 

ولی تیم استقلال اگر بخواهد طراح‌های حمله پرسپویس که علیپور، احمدزاده، مِنشا و امیری که در یک سوم حریف می‌آیند آن کار را انجام می‌دهند، آنجا با خطا این بازیکن‌ها را متوقف بکنند آن موقع می‌توانند ضربات ایستگاهی به ضرر استقلال باشد چون به دروازة استقلال خیلی نزدیک است.

 

در کل این بازی احتمال دارد یا این‌که خیلی گل کم در بر داشته باشد، یا بازی مساوی بشود یا صفر صفر، یا اگر گلی رد و بدل بشود بیش از ۳، ۴ گل رد و بدل خواهد شد.

 

نکته‌ای که در اینجا خیلی مهم است این است کدام مربی با تعویض‌های خودش می‌تواند ضربان یا نبض بازی را در دست بگیرد، یا به بازی سرعت بدهد یا بازی را بهتر کنترل بکند.

 

نکتة بعدی که در این بازی می‌توانیم عنوان بکنیم این است که مخصوصاً در جناحین ما تقابل نفراتی داریم که امیری در تیم ملی، وریا غفوری در تیم ملی و باید دید این‌ها رودرروی هم به چه صورت کار خواهند کرد.

 

ولی عمده مشکلی که هست احتمال دارد که پرسینگ در وسط زمین خیلی زیاد باشد و سعی بکند هر دو تیم، هر جایی که توپ هست با پر تعداد بودن نفرات خودشان اجازه بازی‌سازی به تیم حریف را ندهند.

 

و تیمی که بتواند از این راه با پاس‌های کوتاه و سرعتی و جابجایی زیاد، از این پرسینگ وسط خارج بشود می‌تواند روی تیم حریف فشار بیشتری بیاورد.

 

هرچند که هر دو تیم از نفرات خیلی خوب فوتبال ایران برخوردار هستند و می‌توانیم بگوییم اگر بازیکنی به تیم ملی از لیگ داخلی اعزام بشود در کنار لژیونرها، این نفرات از این دو تا تیم بیشتر مد نظر کارلوس کیروش است.

فایل صوتی گفت‌وگو:

[QR size=”200×200″ link=”yes”]http://meshkatonline.ir/تعویض‌ها-می-تواند-سرنوشت-بازی-را-تعیی/[/QR]

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.