100هزار پرونده در دادگستری کاشان رسیدگی شد

 دادستان عمومی و انقلاب کاشان از رسیدگی به حدود 100 هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمد تکبیرگو» در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نماز جمعه کاشان گفت: در بررسی پرونده‌ها، بیشترین آن‌ها مربوط به دعاوی حقوقی است که شمار زیادی از آنها با عنوان الزام به تنظیم سند رسمی، تخلیه منزل استیجاری و مطالبه وجه بوده است.

دادستان کاشان همچنین حجم زیادی از پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان در سال گذشته را مربوط به خانواده اعم از طلاق، ترک نفقه و تمکین اعلام کرد.

وی همچنین بخش دیگری از پرونده‌های رسیدگی‌شده سال گذشته در دادگستری کاشان را مربوط به جرائم مالی اعم از سرقت، کلاهبرداری، اختلاس، رشوه و دریافت پورسانت عنوان کرد و گفت: ریشه تمام جرائم مالی توجه نکردن به آموزه‌های دینی و قرآن است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان همچنین حمله و هجمه به قوه قضائیه را اتفاقی ندانست و تصریح کرد: دشمن با هدف علیه قوه قضائیه برنامه ریزی می کند و برنامه آنها ناامید کردن مردم از رکنی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی قوه قضائیه را ملجا، مرجع، و پناهگاه مردم دانست و یادآور شد: وقتی مردم احساس کنند که قوه قضائیه نمی‌تواند حق آن‌ها را بگیرد در نهایت ناامید می‌شوند.

تکبیرگو با اشاره به این‌که ممکن است در رسیدگی به پرونده‌ها ایراد و اشکالی وجود داشته باشد، در عین حال تاکید کرد: قضات و کارمندان دادگستری کاشان جزو انسان‌های بسیار شریف، پرکار، صادق، انقلابی، سالم و پاک‌دست هستند که ضمن تکریم ارباب رجوع، پرونده را با سرعت، دقت و کیفیت عالی رسیدگی می‌کنند.

اول تا هفتم تیر به مناسبت شهادت آیت‌الله دکتر سید محمد حسین بهشتی هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.