ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است

مدیرعامل شرکت جهان ترمز کاشان گفت: ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش دانشگاه کاشان، سیدحسین لاجوردی در نشست مشترک با رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه کاشان گفت: در شرایط حساس کنونی که کشورمان با آن مواجه شده، لازم است که اقتصاد مقاومتی از مساله حرف به عمل تبدیل شود و آن‌را در کشورمان نهادینه کنیم تا در مقابل تحریم‌ها و فشارهایی که به ما وارد می‌کنند بتوانیم سرافراز و سربلند باشیم و مشکلات اقتصادی را به دست خودمان حل کنیم.

وی وحدت‌رویه و تعامل را برای حل مشکلات لازم دانست و افزود: باید با وحدت رویه دست به دست هم داده تا مشکلات صنعت و تولید خود را برطرف نماییم.

این خیر آموزش عالی تعامل صنعت و دانشگاه را مورد تاکید قرارداد و اظهارکرد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمک ارزنده و شایان‌توجهی به صنعت داشته باشند و اگر از علم دانشگاه و تجربه صنعت با هم تلفیق شود خروجی ارزنده و خوبی خواهد داشت.

وی پتانسیل‌های دانشگاه کاشان را درخور توجه دانست و افزود: توان علمی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره و توان‌مند و آزمایشگاه‌های مجهز می‌تواند کمک شایان توجهی به صنعت این منطقه باشد.

لاجوردی با بیان این‌که امروز نیاز به نیروهای متخصص داریم تاکید کرد: اگر در شرکت‌ها و صنایع از نیروهای متخصص و باتجربه استفاده شود، بدون شک محصولات با کفیت‌تر و تولیدات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

صنعت‌گر نمونه کشوری با اشاره به این‌که بزرگترین مشکل امروز جامعه بیکاری است تاکید کرد: راه‌حل رفع این مشکل افزایش کارآفرینی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان است که این به دست سرمایه‌گذاران عاشق محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از پتانسیل‌ها و توان‌مندی‌های دانشگاه ارائه کرد.

در این نشست مقرر شد یک میز صنعت برای شرکت جهان‌لنت در دانشگاه کاشان تشکیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.