اهدای اعضای یک جوان 31 ساله کاشانی به بیماران نیازمند

اعضای بدن یک جوان 31 ساله کاشانی به بیماران نیازمند اهدا شد.

«محمد قزاآنی» در اثر تصادف دچار سکته مغزی شده بود.

«محمد حاجی جعفری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از رضایت خانواده قزاآنی برای پیوند کبد، کلیه‌ها و نسوج این جوان به بیماران نیازمند خبر داده گفته داوطلبان اهدای عضو می توانند برای عضویت به معاونت درمان علوم پزشکی کاشان  یا پورتال www.ehda.ir  مراجعه کنند.

بر اساس گزارش انجمن پیوند اعضای ایران 26 هزار ایرانی در انتظار پیوند اعضا هستند و در هر ده دقیقه یک نفر به این لیست اضافه می شود.

در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند جان خود را از دست می‌دهد. این درحالی است که در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو می شود.

به گفته متخصصان هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد و به نظر می رسد با نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو تعداد زیادی از بیماران بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

تاکنون چهره های شاخصی همچون «علی پروین»، «علی کریمی»، «فرشاد پیوس» و «رضا عنایتی» ستاره فوتبال ایران و «مهناز افشار»، «پرستو صالحی»، «پریناز ایزدیار»، «جمشید مشایخی»، «مهراوه شریفی نیا» و «پرویز پرستویی» و «رضا رشیدپور» چهره های سرشناس سینما و تلویزیون به انجمن اهدای عضو ایران پیوسته اند.

علاقمندان به عضویت در انجمن اهدای عضو می توانند با ارسال شماره ملی خود به شماره 3432 کارت اهدای عضو دریافت کنند.

پیوند عضو در ایران با  اجازه کتبی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی میت جهت پیوند به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو یا اعضای فوق بستگی دارد مجاز می شود.

 

قانون پیوند اعضا از زمره معدود قوانینی است که براساس اصل ۹۴ قانون اساسی بدون اظهار نظر شورای نگهبان به اجرا درآمده است.

 

اغلب فرقه‌ها و گروه‌های مذاهب اصلی نیز پیوند اعضاء را با شرایط خاص خود پذیرفته‌اند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.