بازشدن فضای سیاسی مطبوعات را شکوفا می کند/ سال گذشته روزنامه ها جسورانه تر تیتر زدند

مدیر مسئول ماهنامه مردم کویر و پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران درباره وضعیت مطبوعات کشور در سال 95 گفت: با وجود فضای مجازی، روزنامه ها هنوز جایگاه خود را حفظ کرده اند.

 

«محمد علی خرمی» افزود:مخاطبان ما، هر لحظه که اراده کنند می توانند از طریق تلگرام تازه ترین اخبار را در سریع ترین زمان ممکن رصد کنند اما همچنان وقتی که از کنار کیوسک روزنامه فروشی می گذرند، متوقف می شوند و صفحه اول مطبوعات را مرور می کند.

 

وی تصریح کرد: رنکینگ سایت روزنامه های ما و سایت هایی که صفحه اول مطبوعات را به نمایش می گذارند نسبت به سایت های خبری وضعیت مطلوبی دارد؛ یعنی رسانه های کاغذی در ایران با وجود گسترش سریع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، با وجود همه مشکلاتی که در پیش رو دارد، هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و همچون گذشته تاثیرگذار است.

 

خرمی در نقد مطبوعات ایران در سال 95 گفت: در سال گذشته اگر چه حال مطبوعاتهمچنان خوب نبود اما رو به بهبودی بود. روزنامه های بخش خصوصی و سیاسی جسورانه تر تیتر زدند، گاهی از حالت کلیشه ای بیرون آمدند، متفاوت تیتر زدند و برای پیشی گرفتن از سایر رقیبان به تولید محتوا توجه بیشتری کردند.برای تولید محتوای بهتر، خبرنگاران بیشتری صندلی اتاق تحریریه را رها کردند و به خیابان آمدند، خبرنگارانی دیده شدند که به جای نشستن پشت کامپیوتر و سرچ زدن خبر به دل گورستانها رفتند، خوب دیدند و خوب منعکس کردند تا آنجا که باعث شدند معادله تاثیرپذیری روزنامه از خبرگزاری و سایت را کمی به هم بریزند.

 

مدیر مسئول پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین گفت: به نظر می رسد با بازتر شدن فضای سیاسی و اجتماعی و ارتقاء بیشتر حاشیه امنیت روزنامه نگاران، مطبوعات ما شکوفاتر خواهد شد حتی اگر فضای مجازی با سرعت بیشتری گسترش یابد.

 

متن این سخنان، در ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.