بخشودگی‌ها می‌تواند برای زندانیان کتاب‌خوان درنظر گرفته‌شود

معاون فرهنگی وزیر ارشاد،  در ادامه برنامه‌های گشایش هفته کتاب در شهر کاشان، پس از دیدار از کتابفروشی ساربوک به سازمان زندان‌ کاشان رفت و برای مددجویان کتاب‌خوان سخنرانی کرد.

به گزارش مهر به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محسن جوادی در این دیدار با مددجویان این زندان با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری و غنمیت شمردن فرصت‌ها گفت: زندگی مجموعه‌ای از راحتی‌ها و ناراحتی‌هاست. دوستانی که بنا به هر دلیلی در این‌جا گرد هم آمده‌اند، می‌توانند از این فرصت برای تنبه و آگاهی استفاده کنند.

وی افزود: هر شرایطی می‌تواند خاستگاه فعالیت‌ها و اقدامات باشد. گاها غفلت‌هایی از انسان سر می‌زند و موجب بروز محدودیت‌هایی در زندگی افراد می‌شود. البته این محدودیت‌ها می‌تواند از منظر دیگری موجب رشد و شکوفایی و خودسازی شود. به نظرم مطالعه کتاب یکی از این فرصت‌هاست.

معاون امور فرهنگی وزیر گفت: برخی از روانشناسان و پزشکان پیشنهاد کتاب‌درمانی را به بیماران خود تجویز می‌کنند.

جوادی از آمادگی وزارت‌خانه متبوعش برای تجهیز و ارسال کتاب به زندان کاشان خبر داد و گفت: ‌از هر کمکی که بتواند شرایط دسترسی شما به کتاب را افزایش داده حمایت خواهیم کرد. حتی با پیشنهاد مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داریم که باشگاه‌های کتاب‌خوانی را در این زندان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از طریق گفت‌وگو با مسئولان قضایی می‌توان پیشنهاد داد تا برخی بخشودگی‌ها برای زندانیان کتاب‌خوان در نظر گرفته شود.

در ادامه این مراسم سید رضا موسوی؛ رئیس اداره زندان کاشان به ارایه گزارش از روند مطالعه و کتابخوانی مددجویان پرداخت و گفت: در این زندان ۷۰۰ عضو داریم و از این تعداد ۵۰۰ عضو فعال کتاب‌خانه هستند. تا به امروز ۵۵ نشست کتاب‌خوانی با حضور ناشران و مولفان در زندان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در کتابخانه زندان ده هزار نسخه کتاب و هفت هزار عنوان موجود است. خوشبختانه با برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی بسیاری از کتاب‌خوانان فعال به منتقدان کتاب تبدیل شده‌اند و حرفی برای گفتن در حوزه کتاب دارند.

در این مراسم که در زندان کاشان برگزار شد نیکنام حسینی پور؛ دبیر هفته کتاب، ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان، میثم نمکی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان و جمعی اهالی فرهنگی کاشان حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.