به‌نام رزمندگان،‌ به کام چه کسی؟

مشکات آنلاین– محمدعلی خرمی: همین که از راه رسید گفت: «هاشمی رفسنجانی» چه ثروتی در کاشان شما به‌هم‌ زده است. با تعجب گفتم: کاشان ما؟

گفت مگر باغ پسته‌اش را ندیدی؟ نزدیک شهر شماست. رفته ته کویر را گرفته که کسی نبیند، اما وقتی از اتوبان رد می‌شوی پیداست.

گفتم: کجای کاشان؟ آدرس که داد فهمیدم «شرکت کشت و صنعت آبشیرین» را می‌گوید.

راننده عبوری که او را به قم رسانده بود، مزرعه را از دور به مسافران نشان داده و گفته بود که این مزرعه پسته هاشمی رفسنجانی است.

شاید در شرایطی که هر ثروت ناشناخته‌ای را به نام هاشمی رفسنجانی معرفی می‌کردند و بازار تخریب هاشمی رفسنجانی داغ بود، این سخن برای هر شهروند عامی کاشانی هم قابل پذیرش و باورپذیر بود، اما رزمندگان و ایثارگرانی که سال‌ها قبل سهام این شرکت و شرکت‌های مشابه به نام آنان بنا شد، می‌دانستند که اوضاع از چه قرار است.

شرکت کشت و صنعت آبشیرین1

عکس آرشیوی: بازدید مدیرعامل بانک کشاورزی از شرکت کشت و صنعت آبشیرین

 

آن جوانان پاک و صالح پس از یک دوره جهاد در جبهه‌ها به کار و زندگی خود برگشتند و با امید این‌که آب‌باریکه‌ای برای گذران مخارج زندگی‌ یا آینده فرزندانشان فراهم شود، دعوت دوستانشان را برای خرید سهام پذیرفتند.

نمی‌دانم از آن روزها چند سال می‌گذرد و آیا کسانی که با زحمت تلاش کردند سهام بخرند به آرزویشان رسیده‌اند یا نه! و یا تاکنون سودی از این سهام دریافت کرده‌اند یا نه، اما می‌دانم که فرزندان آن سهام‌داران حالا بزرگ شده‌اند و بعید هم نیست که برخی از آن‌ها حتی از سهام خانواده‌شان هم آگاه نباشند.

راستش را بخواهید هربار که از مقابل این مزرعه رد می‌شدم، این سوال در ذهنم نقش می‌بست که مزرعه‌ای که با پول رزمندگان و به اسم آنان ساخته شد، و حرفش برای هاشمی بود در این سال‌ها به کام چه کسی بوده؟

پس از انتشار چند مطلب در فضای رسانه‌ای کاشان، امیدوارم بودیم تا این اتفاق بیفتد و مسئولان این شرکت و شرکت‌های مشابه در مصاحبه با مطبوعات یا برقراری کنفرانس خبری از فرصت استفاده کرده و هم به حرف و حدیث‌های۲۰ سالهٔ گذشته پایان دهند و هم با استفاده از رسانه‌های محلی درباره علمکرد خود و وضعیت سود و زیان تجربه‌ای که با هدف خدمت به قشر ارزشی جامعه پاگرفت، شفاف‌سازی کنند.

اما تاکنون نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه گاهی از گوشه و کنار پیغام و پسغام‌هایی از طرف برخی از دوستان برای نویسندگان منتقد فرستاده می‌شود که جز تاسف هیچ واکنشی نمی‌توان در قبال آن داشت.

 

کاشان فردا

1 نظر
  1. علی می گوید

    فقط این باغ نیست شرکت گرانيت هم همین جور بوده و هست
    فقط همین ها هم نبوده زمین هایی که در اراضی کرج هم بوده حدود بیست سال پیش با پول جانباز و رزمنده خریده شده هست.
    حدود بیست سال پیش اومدن زمین های خریده شده برای ۹هزار نفر رو به 18هزار نفر فروختند تا تو یکی دوسال تحویل دهند ولی بعد از بیست سال هنوز از زمین خواری و پول مردم سیر نشده اند و تحویل نداده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.