ترکیب هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان کاشان مشخص شد

 

عصر امروز، معتمدان معرفی شده توسط فرمانداری کاشان با حضور در ساختمان این فرمانداری، انتخابات تعیین اعضای اصلی و علی البدل هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا را برگزار کردند.

 

یک منبع آگاه به مشکات آنلاین گفت در این انتخابات «احسان درستکار» با 26 رای، «ابراهیم خرمی مشکانی» با 24 رای، «محمد گذرنویی» با  24 رای، «اکبر فتاحی» با 20 رای، «ناصر تحقیقی» با 20 رای، «ابوالفضل فلاح زاده»  با 18 رای، «مهدی اقبالی» با 14 رای و «احسان مبینی نژاد» با 13 رای به عنوان اعضای اصلی و «حسین دیگبری»،«مهدی واحدی زاده» « محمد فرزاد»، «ماشاء الله زهتاب» و «مجتبی رجبی» به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

 

در جلسه امروز 28 نفر از معتمدان شهرستان حضور داشتند. این در حالی بود که تعدادی از این افراد همین امروز به جلسه دعوت شده بودند.

 

بر اساس قانون، به منظور برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی، هیأت اجرایی شهرستان، به ریاست فرماندار و عضویت رئیس اداره ثبت احوال، رئیس اداره آموزش و پرورش و هشت نفر از معتمدان محدوده شهرستان تشکیل می‌شود.

 

فرماندار تعدادی از معتمدان را به هیات نظارت معرفی کرده و پس از جلب نظر این هیات، افراد معرفی شده با برگزاری انتخابات داخلی، ترکیب اعضای هیات اجرایی را  مشخص می کنند.

 

شنیده های مشکات آنلاین حاکی از آن است که هیات اجرایی شهرستان کاشان 17 نفر  از لیست 30 نفره اولیه پیشنهاد شده توسط فرمانداری را رد صلاحیت کرده است.  شب گذشته افراد تایید صلاحیت شده به فرمانداری معرفی شده و فرمانداری بلافاصله برای تکمیل لیست، افراد جدیدی را پیشنهاد می کند.

 

حجت الاسلام «مهدی بصیرتی»  رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان کاشان، این خبر را غیر موثق خواند و گفت: لیست معتمدان به صورت توافقی بسته می شود و اصلا رد صلاحیتی نداریم. فرمانداری تعدادی اسم را به ما می دهد و ما 30 نفر را انتخاب می کنیم.

 

اعضای هیات نظارت شهرستان کاشان توسط هیات نظارتِ استان مشخص می شود.حجت الاسلام «مهدی بصیرتی»، «امیر وفایی»، «رضا فرشادنیا»، «محسن عبداللهی» و «طاهره مازوچی» دیگر  اعضای این هیات اند.

 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها گفت آقا عبداللهی از حضور در هیات نظارت استعفا داده و تا فردا نفر  جدید معرفی می شود.

 

وی درباره  علت انتخاب این افراد توضیح داد: هیات نظارت استان، برای تشکیل هیات نظارت شهرستان از برخی از افراد مشورت می گیرد. یکی از این افراد نماینده مجلس شهرستان است.

 

اعضای هیات نظارت  بر  از میان نمایندگان استان‌های مختلف و با انتخاب مجمع نمایندگان هر استان مشخص می شود.

 

در این دوره از انتخابات «احمد سالک» به عنوان رئیس، «حسینعلی حاجی دلیگانی» و «اکبر ترکی» به عنوان اعضا و مجتبی کاظمی به عنوان دبیر استانی اصفهان هیات نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شده اند.

 

اعضای هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات، وظیفه نظارت بر کیفیت انتخابات و رسیدگی به تخلفات و اعلام آن به بخشدار و فرمانداران را بر عهده دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.