تشکر نشلجی‌ها از فرماندار به خاطر دعوت از «مجید انصاری»

درحالی که برخی از پایگاه‌های خبری منتسب به جریان اصولگرای کاشان  حضور  حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» را در آیین مذهبی «جمعه نشلجی‌ها»، «خودخوانده» نامیدند، تشکل‌های فرهنگی و مذهبی نشلج با ارسال نامه برای فرمانداری کاشان از «حمید رضا مومنیان» به دلیل دعوت از معاون رئیس جمهور برای سخنرانی در این مراسم تشکر کردند.

 

همزمان با انتشار خبر حضور حجت الاسلام انصاری در آیین «جمعه نشلجی‌ها» یکی از پایگاه‌های خبری جریان اصولگرا فرمانداری کاشان را به «سیاسی کاری» متهم کرد. این سایت اصولگرا با انتشار گفتگوهای بدون نام، مدعی شد که مردم نشلج از اقدام فرمانداری کاشان برای دعوت از معاون رئیس جمهور بی‌خبر بوده‌اند.

 

حامیان دولت، خبرهای منتشر شده را فضاسازی رسانه‌ای برای به ثمر رسیدن برنامه مخالفان دولت، توصیف کرده و در برخی از محافل سیاسی شایعه‌ای مبنی بر ارسال پیامک یکی از مقامات مسئول مخالف دولت در کاشان، برای یکی از مسئولان برگزاری این مراسم شنیده شد.

 

یکی  دیگر از سایت‌های اصولگرا، پس از پایان سفر حجت الاسلام انصاری به کاشان تلاش کرد اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور را، به مردم نشلج نسبت دهد. این سایت در یک یادداشت نوشت:«اگر نجابت و خويشتنداري و حرمت نگه داري مردم نشلج نبود امروز فرماندار کاشان مجال نداشت با بیان توجيهات  و مطالب نامقبول  ،  حواشی مربوط به آیین جمعه نشلجی ها را به اصولگرایان منتسب کند  .»

 

اما پیش از آنکه این سایت یادداشتش را منتشر کند، تشکل‌های فرهنگی و مذهبی نشلج به نمایندگی از مردم این روستا، با ارسال نامه از فرماندار کاشان تشکر کرده و از او خواستند به نمایندگی از آنها از «آیت الله نمازی»، «حجت الاسلام و المسلمین انصاری» و «دکتر زرگر پور» استاندار اصفهان،« عباس قپانی‌پور» معاون سیاسی فرمانداری کاشان، رئیس اداره اطلاعات کاشان و سایر کسانی که به برگزاری باشکوه این مراسم کمک کرده اند، سپاسگزاری کند.

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 

« برادر ارجمند جناب آقای دکتر مومنیان – معاون محترم استاندار و فرماندار شهرستان کاشان

سلام علیکم

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

اکنون که در سایه حکومت ولایی جمهوری اسلامی ترویج معارف اهل بیت و تعالیم شعائر اسلامی به حدی بی‌دغدغه گردیده که ناملایمات، هر چند اندک، دور از انتظار بوده، و در اذهان عمومی قابل پذیرش نمی‌باشد.

جمعه نشلجی‌ها به عنوان بزرگداشت یاد و خاطره سفیر شهید ولایت و یاران شهید به خون آرمیده آن حضرت نمونه بارز تعالیم شعائر الهی است که توسط اسلاف مردمان ولایی این روستا پیوسته و حتی در حکومت سلاطین جور زنده مانده است.

مراسم جمعه نشلجی‌ها در سومین جمعه مهرماه 1395 در مشهد اردهال درحالی با شکوه و آرامش وصف ناپذیر برگزار شد که حضور و سخنرانی معاون محترم رئیس جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر مجید انصاری و همچنین استاندار محترم استان اصفهان جناب آقای دکتر زرگرپور و حضرت‌عالی، خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران، روحانیت معزز و عزاداران حسینی و همچنین تقارن آن با پنجمین روز از ماه محرم، شکوه و اهمیت آن را مضاعف نمود.

بی شک وجود امنیت و آرامش مشهود، جز با زحمات و تلاش‌های حضرت‌عالی و همکاران خصوصا معاون محترم سیاسی اجتماعی، بخشدار محترم نیاسر، فرماندهی انظامی شهرستان و اطلاعات آن، فرماندهی و همچنین ریاست محترم ادره اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان عج در شهرستان میسر نمی‌باشد.

لذا ضمن تشکر از جناب‌عالی خواهشمند است در صورت صلاحدید:

  1. مراتب تقدیر و تشکر اهالی روستای نشلج را محضر مبارک حضرت آیت الله نمازی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان به عنوان پدر معنوی و عمود خیمه وحدت فرزندان انقلاب از تمام سلیقه‌ها و جریان‌ها به خاطر مهمان‌نوازی و تدابیر ارزشمند ایشان ابلاغ فرمایید.
  2. تشکر مردم نشلج را به استحضار حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر مجید انصاری و همچنین استاندار محترم جناب اقای دکتر زرگرپور ابلاغ فرمایید.
  3. به نحو مقتضی از تلاش‌های آقای قپانی‌پور، معاون سیاسی اجتماعی و جناب آقای معظمی بخشدار محترم نیاسر و سایر همکاران ذی‌ربط تقدیر به عمل آورید.
  4. مراتب تشکر و قدردانی مردم نشلج را به ریاست محترم اداره اطلاعات کاشان و سربازان گمنام امام زمان عج و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان و اطلاعات آن فرماندهی ابلاغ فرمایید.

امید است در پرتو توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه موفق و موید باشید.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.